פעילי "מגמה ירוקה" מקמפוס בן גוריון נפגשו היום עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ במטרה לדרוש ממנו לצרף את באר שבע לערים בארץ ובעולם שהחלו למחזר ו"כבר יצאו מהזבל". הפעילים הגישו לראש העיר מפת עולם עליה מצוינות הערים הגדולות המובילות בתחום המחזור וקראו לו "שים את באר שבע על המפה בתחום המחזור"

כלים
בפגישה נכחו ראש העיר, מנכלי"ת העירייה ומהנדס העירייה. פעילי מגמה ירוקה העלו בפני ראש העיר את הצורך שהועלה על ידי תושבי ב"ש, בתשתיות למיחזור ברחבי העיר, לעומת המחסור הגדול הקיים אשר יוצר מפגעים סביבתיים ואיכות חיים ירודה.

ליאור תבורי, סטודנט לתואר שני בכלכלה בבן גוריון ופעיל במגמה ירוקה: "ברור לכולנו וגם לראש העיר, שהמיחזור והפרדת הפסולת משתלמים כלכלית ועל כן על ראש העיר להתחיל לפעול בנושא כבר היום, ולהוציא את באר שבע מהזבל. המיחזור משתלם כלכלית לרשויות מקומיות, כיום משלמת כל עירייה מס היטל הטמנה על כל טון פסולת הנזרקת מרשותה. מס זה עולה עם השנים ולכן יש לעירייה תמריץ כלכלי להגביר את המחזור והפרדת הפסולת בעיר."

ראש העיר בירך על העובדה שהשר להגנת הסביבה גלעד ארדן מעוניין לקדם את באר שבע כמודל לעיר ממחזרת מובילה בישראל. כמו כן, ציין רוביק כי יש תקציבים לנושא. אבישג אבטובי, מנכ"לית העייריה ציינה בפגישה כי: "בתחום המחזור נמצאת באר שבע מתחת לממוצע הארצי, 4-5% מחזור מסך הפסולת המוניציפלית". העיריות מחויבות ביעד מחזור של 25% מסך הפסולת, וכפי שניתן לראות יש עוד הרבה עבודה. אבטובי הוסיפה כי: "לאחר פסח אנחנו נגיש מכרז לרכישת פחי מחזור לנייר, פלסטיק סוללות וטקסטיל". בפגישה הציעו פעילי מגמה ירוקה לראש העיר, דרכים בהן יכולה העירייה לסייע לקידום רשת מיחזור ללא השקעה כספית רבה.

בימים אלו מתגבשת תוכנית אב למחזור ופסולת, בשלב הראשון התוכנית תעסוק בהשתתת הרגלי מיחזור בקרב בתי הספר בבאר שבע, כאשר בתי הספר יהיו הראשונים בהם יוקמו מרכזי מיחזור ובהמשך גם פיזור בשכונות. מסקירת טיוטת התוכנית עולה כי היעדים מראש נמוכים מדי, בין אם בייחס לממוצע הארצי (12%) ובייחס לרמה הנדרשת בחוק (25%). בנוסף, בידי העירייה קיים בנמצא כלי חזק להגברת המחזור שאין היא משתמשת בו- ביכולת העירייה לחייב את כל העסקים בבאר שבע לרכוש ולהתקין תוכנית נאותה למחזור. פעילי מגמה ירוקה הביעו נכונות ורצון לעזור בקידום הנושא והציעו את ניסיונם בתחום המחזור באזורים אחרים בארץ.