רובנו נתקלים בביטויים UI ו-UX, ותוהים למה הכוונה... בעולם של ימינו UI ו-UX נמצאים בשימוש יותר מתמיד.

כלים
עיצוב ואפיון חווית משתמש
עיצוב ואפיון חווית משתמש

הנה מה שאתם צריכים לדעת על UI ו-UX

UI – User Interface (ממשק משתמש)

UI הוא כלי שבו משתמשים הלקוחות כדי לתקשר עם אתר או עם מוצרים דיגיטליים אחרים. זהו אוסף של פקודות או תפריטים, כולל סמלים, כפתורים, סרגלי כלים ופקדים אחרים שדרכם מנווטים המשתמשים, מבצעים בחירות ומקבלים נתונים.

UX – User Experience (חווית משתמש)

ה-UX מקיף את כל היבטי האינטראקציה של משתמשי הקצה עם האתרים או ההנפקות של החברה. מונח זה מתייחס לשאלה עד כמה טובה האינטראקציה של המשתמשים עם האפליקציה של החברה, האתר או כל מוצר דיגיטלי אחר.

ההבדלים בין UI ל-UX

UI ו-UX הם חלק מהמונחים המבלבלים ביותר בתחום העיצוב, כי לפעמים הם משמשים לסירוגין לתיאור דברים זהים.

UI הוא מונח שמתייחס לצבירה של גישות ואלמנטים שמאפשרים למשתמשים לקיים אינטראקציה עם המערכת. UX הוא מונח רחב יותר, שכולל את ממשק המשתמש אבל אינו מוגבל ל-UI.

ה-UI לא מתייחס לאופן שבו משתמשים יוצרים אינטראקציה עם ההנפקה של החברה; UX – כן.

UX כולל הרבה יותר מאשר UI, כיוון שלא ניתן ליצור UX איכותי אם רק מוסיפים תפריטים וכפתורים לאפליקציה או לאתר. כדי לספק חוויית משתמש טובה ללקוחות, זה הכרחי לשלב היבטים נוספים כמו צורות, שפה, תנועות, אמצעי שליטה, תזרימי משימה, אינטראקציות פיזיות ועוד.

עיצוב ה-UX יכול לשפר את איכות האינטראקציה של המשתמשים עם החברות באפליקציות או באתרים שלהן, אם הוא הופך אינטראקציה זו לזורמת באופן אינטואיטיבי.

איך משפיעים ה-UI וה-UX על העסק שלכם?

· באמצעות עיצוב טוב של ה-UI וה-UX, אתם יכולים להשיג את אמון הלקוחות. ככול שהם יהיו מרוצים יותר, כך הם יגיעו שוב ושוב לאתר כדי לקנות מוצרים או שירותים שלכם.

· אם המשתמשים או המבקרים לא יוכלו להבין מידית כיצד הם אמורים להשתמש באפליקציה או לתקשר עם האתר, הם פשוט יעזבו.

· המטרה של ה-UI וה-UX היא להציג עיצוב אופטימלי ללקוחות ולאפשר להם לנווט דרך האפליקציה או האתר במהירות האפשרות. הלקוחות שלכם לא יהיו מרוצים אם האתר שלכם מבולגן וקשה לניווט. הם יעדיפו לעבור למתחרים שלכם.

· בעסקי ה-eCommerce, לא רק שחשוב לתת חווית גלישה טובה למבקרים, אלא גם להפוך את קניית המוצרים לקלה ומהירה.

· אם אתם סטארט-אפ או עסק קטן שנאבק לקבל הכרה במותג שלו, UX ו-UI הופכים אפילו לחיוניים יותר כי תהיו מסוגלים למשוך לקוחות באמצעות איכות האפליקציה והאתר. לקוחות צריכים לקבל רושם ראשוני מתמשך על העסק שלכם.

· טווח הקשב של המבקרים באתר הוא קצר מאוד, ואתם צריכים לתפוס את תשומת ליבם בפרק זמן קצר, ולהמשיך ולאחוז בה.

· העסק שלכם יכול לקבל דחיפה לצמיחה עתידית אם אתם בונים נכון את כל היבטי ה-UX וה-UI שלכם, באמצעות התקציב הקיים שלכם.

· UI ו-UX טובים מבטיחים את נאמנות הלקוחות. הלקוחות שלכם יחזרו אליכם לקנות את המוצרים או השירותים שלכם.

בסביבה תחרותית אתם צריכים לבדל את המוצרים או השירותים שלכם מהמתחרים. תכונות חדשניות ועיצוב אטרקטיבי של היישום שלכם, יעזרו לכם להתקדם במהירות בעולם הנייד. האתר או האפליקציה שלכם מייצגים את המותג שלכם ועוזרים לכם לבסס את המותג שלכם בשוק, לכן חיוני לתת לזה את תשומת הלב המרבית.

מוגש מטעם חברת UI ישראל המציעה שירותי UI ו-UX לחברות ועסקים בישראל.