מגשר הגולדן גייט, באהבה לערבה: מרכז מבקרים חדש נחנך השבוע בפארק תמנע, במעמד משפחת צ'דנאו מלוס אנג'לס, התורמת הגדולה של הפארק מזה 30 שנה

תמונות: דינה יצחק ארכיון צילומי קק"ל
תמונות: דינה יצחק ארכיון צילומי קק"ל

משפחת צ'דנאו הינם התורמים המרכזיים של פארק תמנע מזה כ30 שנה. תרומותיה של המשפחה הן כמעט בכל חלק של הפארק: בפיתוח אזור האגם, אודיטוריום, הסרט החדש, פיתוח תצפיות, מרכז המבקרים ע"ש צ'דנאו ועוד. המשפחה תרמה מיליוני דולרים לתמנע.

בני הזוג צ'דנאו- אברום ואניטה צ'דנאו ז"ל ממילוואקי, ארצות הברית, הגיעו לראשונה לארץ לפני כ- 30 שנה במסגרת ביקור תורמים מקק"ל ארצות הברית (ה- jnf לוס אנג'לס). בביקורם בישראל התאהבו ביופיו המדברי של פארק תמנע ומאז הפכו להיות התורמים הגדולים ביותר והעיקריים של הפארק. את אהבתם הגדולה לפארק הורישו גם לבנם דויד צ'דנאו שבחר להמשיך את מורשת הוריו ואת הקשר של המשפחה עם פארק תמנע.

בטקס המרגש שכלל גם ארוחת ערב חגיגית וגם הופעה של האמן (??) נחנך מרכז המבקרים ע"ש צ'דנאו, במעמד משפחת צ'דנאו, יו"ר קק"ל דני עטר, ראש מועצת חבל אילות- אודי גת, ראשי jnf-usa ומכובדים נוספים מהנהלת קק"ל בישראל.

עו"ד דויד צ'דנאו, חבר הנהלה בדירקטוריון של JNF בלוס הגיע השבוע לביקור בישראל יחד עם אחותו לואיס אינפלד- צ'דנאו, בעלה ג'ף וביתם קארן, ועם אחיו בוב צ'דנאו, אישתו טרי ובתם בת'. בשבועיים הקרובים יטיילו חברי משפחת צ'דנאו בירושלים, תל אביב, קיסריה, חיפה, עכו, כרמל ובאילת. כמובן, גולת הכותרת של הביקור היא חנוכת מרכז המבקרים החדש בפארק תמנע, הבית השני של משפחת צ'דנאו.

יו"ר קק"ל דני עטר הודה לדייויד צ'דנאו ולמשפחתו במהלך נאומו ואמר: "דייויד, התרומה העצומה שלך ושל משפחתך לפארק הזה היא הרבה מעבר לתרומה כספית. היא המשך המורשת של הוריך אברום ואניטה זכרונם לברכה. שני אנשים יקרים ששמו לעצמם למטרת חיים לחזק את מדינת ישראל ואת הנגב מתוך אהבה כנה למדינת ישראל ולעם היהודי. זו הזדמנות להודות להם על תרומתם רבת השנים שאת תוצאותיה אנו רואים כאן סביבנו, ועל הערכים שהנחילו בך, ערכים שלאורם אתה מקיים את מורשתם באופן מעורר השראה".