רגע לפני שאתם מחליטים לחדש את מערכת הישיבה לכבוד חג הפסח, כדאי תדעו כי ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון כשמתאימים את הספה המושלמת עבור החלל הייחודי שלכם. אדריכלית הפנים, רחלי טרוינה, סיירה במרכז הישראלי לריהוט באשדוד (רחוב הבושם 7) והיא מעניקה לכם חמישה טיפים לחיפוש אחר הספה המושלמת.

כלים
המרכז הישראלי לריהוט. יש פה הכל!
המרכז הישראלי לריהוט. יש פה הכל!

1. הגדירו את ייעודה של הספה. כמובן שמטרתה העיקרית של הספה היא נוחות ללא פשרות, אך ישנם פרמטרים חשובים נוספים. האם מערכת הישיבה מיועדת למשפחה עם ילדים? לזוג? האם הספה מיועדת להתכרבלות? האם חשובה אופציה של שינה? האם היא ממוקמת באזור פורמאלי יותר או בפינת משפחה? לאחר שתגדירו את המטרה הנכונה ביותר עבורכם הבחירה תהייה קלה ומדויקת יותר. סלון פורמאלי יותר לדוגמא מאופיין בספה שאינה עמוקה או בשתי ספות הממוקמות זו מול זו. בפינת משפחה שמאוישת ברוב שעות היום, בעיקר עם ילדים, כדאי לבחור בספה שעומקה כ-1 מטר או בספת ר'.

2. בחרו את הסגנון המועדף עליכם - מהו הסגנון העיצובי האהוב עליכם המאפיין את ביתכם? מודרני? כפרי? מערכת הישיבה צריכה ולהשתלב בחלל הנתון ולהשלים את התחושה שבו רצוי שהצבעוניות תתמזג עם הקירות והווילונות ליצירת מראה אחיד והרמוני. על גבי הספה ניתן להוסיף כריות עם דוגמאות או בצבעים עזים יותר ובעלי אמירה. היות ומערכות הישיבה מהוות חלק עיקרי מהסלון, סוג הספה הנבחר מגדיר ונותן את רוב הטון העיצובי. התייחסו גם לסוג הבד ולטקסטורה שעל גבי הספה ממש כפי שאתם מתייחסים לפרופורציה ומגע של בגד על הגוף.

3. בידקו שגודל הספה מתאים לחלל - בחללים בהם התקרה נמוכה העדיפו ספה נמוכה יותר בכדי ליצור אשליית גובה ולהפך. מערכות הישיבה צריכות להיות פרופורציונאליות לאזור בהן הן ממוקמות. בסלון ארוך וצר הניחו את הספה לרוחב בכדי שלא להדגיש את האורך. הימנעו מלמקם את הספה עם הגב לכניסה. טיפ שיעזור לכם במיקום המדויק עבורכם: לפני שאתם מבצעים את הרכישה, קחו את המידות של הספה ובאמצעות בד/הדבקת מסקנטייפ על הרצפה תוכלו לבחון האם הגודל מתאים.

4. בדקו שהספה עוברת בפתחי הבית חשוב מאוד לקחת מידות ולהבין האם הספה עוברת בפתחי הבית, במסדרון המוביל לסלון ובגובה חדר המדרגות המוביל לדירתכם.

5. גם הרגליים חשובות!!! כן, גם לרגלי הספה חשיבות בבחירתה. בחלל קטן יותר העדיפו ספה בעלת רגלים שאורכן לפחות 10 ס«מ ליצירת אשליה של גובה, קלילות וריחוק מהרצפה. לעומת זאת בחלל גבוה או גדול באופן מיוחד תוכלו למקם ספה עם רגלים מכוסות בבד בכדי ליצור תחושה יציבה יותר. הכול עניין של פרופורציות נכונות שתורמות לתחושה הנכונה והנעימה בחלל.

אז בעת שעם ישראל עסוק בימים האחרונים בניקיונות ובצביעת הבית כדי שבפסח הבא עלינו לטובה הכל יהיה נקי וחדש. רגע לפני כל ההכנות קחו לכם הפסקה קלה והזמינו עוד היום את הריהוט החדש לפסח כי קודם מזמינים רהיטים ורק אחר כך... צובעים! לנוחיותכם, מבצעים חסרי תקדים על קולקציית 2016 ותנאי תשלום שלא יחזרו. היות והזמן קצר והמלאכה רבה חיסכו את כל ההתרוצצויות ובוא למרכז אחד גדול שיש בו הכל: קניון הרהיטים הגדול במדינה - המרכז הישראלי לריהוט | רחוב הבושם אשדוד.