במסגרת יום המאבק הבינלאומי בגזענות: קבוצת כדורגל השווים, הכוללת ילדים יהודים וערבים, יפגשו בכנסת עם ח"כ זוהיר בהלול וח"כ מירב בן ארי. הקבוצה נוסדה במסגרת פרויקט "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל ומטרתה להפגיש ילדים ממזרח ומערב ירושלים ולקדם חיי שיתוף בעיר. ·ח"כ זוהיר בהלול: "קבוצת השווים היא תופעה ייחודית במינה בנוף הכדורגל הישראלי, אנו רואים ילדים ממזרח ומערב ירושלים עולים על המגרש זה לצד זה, וזהו צעד חשוב בדרך לחיים משותפים".

כלים

לכבוד יום המאבק הבינלאומי בגזענות שחל ביום שני ה-21.3.16, קבוצת כדורגל של כשלושים ילדים יהודים וערבים ממערב ומזרח ירושלים יפגשו עם ח"כ זוהיר בהלול וח"כ מירב בן ארי.

הקבוצה שנקראת "קבוצת השווים" נוסדה במסגרת פרויקט "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל, בשיתוף עם הפועל קטמון ואקדמיית הכדורגל בבית צפאפא, ומטרתה להפגיש ילדים בגילאי 10-12 משני צדי עיר הבירה ולקדם חיי שיתוף בעיר.

במהלך המפגש הילדים יזכו להכיר את חברי הכנסת, לקבל מהם חיזוק והערכה ולהראות להם שכדורגל יכול להתנהל גם בדרכי נועם ושוויוניות.

ח"כ זוהיר בהלול: "קבוצת השווים היא תופעה ייחודית במינה בנוף הכדורגל הישראלי, אנו רואים ילדים ממזרח ומערב ירושלים עולים על המגרש זה לצד זה, וזהו צעד חשוב בדרך לחיים משותפים בעיר בפרט ובמדינה בכלל. אני שמח וגאה לפגוש את הילדים האלו שמהווים סמל לדו קיום ומקווה שנזכה ללמוד מהם וליישם את האיחוד ביניהם גם בחיי היום יום".

סלמן עמר, מנהל האקדמיה בבית צפאפא, בעבר מאמן הקפטן הפועל ירושלים: "קבוצת השווים היא הדוגמא הטובה ביותר לשיתוף פעולה בין ילדים ממזרח ומערב ירושלים. הילדים לא רק משחקים זה לצד זה, אלא מהווים דוגמא לכדורגל הישראלי כולו, ואין יום מתאים יותר מיום המאבק בגזענות כדי להודות להם על כך".