אוכל מהיר ומשמין הוא כמו נסיעה ללאס וגאס; אתה נכנס למסעדה כשאתה מרגיש טוב, אבל אתה עוזב שבור, מבולבל, מפוצץ, עם הרבה פחות כסף בכיס ועם סיכוי גבוה ללקות במחלה.

כלים

את ההגיג הזה כתבתי כאשר ישבתי ואכלתי במסעדה ברמת גן שמגישה מזון בריאות. זה היה שבועיים לאחר שחזרתי מחופשה בלאס ווגאס עם תוספת של 6 קילו חדשים. שם, בווגאס, אכלתי בעיקר מזון מהיר ומשמין.

עוד לפני שעליתי למטוס חזרה לארץ הרגשתי ש"התמלאתי" במקומות הכי לא נכונים והבטחתי לעצמי שברגע שאני מגיע לעיר אני מחפש מסעדה ברמת גן שכול כולה מוקדשת לבריאות.

עוד הבטחתי לעצמי מה שכל תייר בנבאדה מבטיח לעצמו: "מה שקורה בווגאס, נשאר בווגאס" ואם הייתי יכול להשאיר את ה-6 קילו העודפים שצברתי בזמן החופשה, הייתי עושה את זה, אבל איכשהו הם רדפו אחריי עד לישראל.

לא היה קל למצוא מסעדת בריאות ברמת גן. זה דרש עבודת מחקר לא קטנה, עיון במספר רב של תפריטים, ספירת קלוריות ולא מעט ארוחות, אבל ברגע שמצאתי את מסעדת הבריאות שלי בעיר, התחלתי גם לרדת במשקל. ברמת העיקרון משקל אף פעם לא היווה בעיה עבורי, אבל כנראה שהגיל עושה את שלו. עם הגיל מגיעה גם מודעות ונראה שהחופשה בווגאס סימנה מפנה בתפיסת העולם שלי. לא עוד אוכל רווי שומן, לא עוד מזון מהיר כן למזון בריאות ולצמחונות.

המסעדה הבריאותית שמצאתי ברמת גן הפכה לבית שני עבורי. היא לא רק מקום שאני בא לאכול בו ולשבוע. זה מקום שבו מצאתי חברים חדשים, דיונים ערים בנושא חברה, פוליטיקה, כלכלה ופילוסופיה וכמובן שיחות על צמחונות ובריאות. זה מקום שבו אני מקבל מתכונים מהשף ובשמחה. וזה מקום שממנו אני קונה את האוכל שלי לחגים (עבורי ועבור כל המשפחה שלי) ותמיד, אבל תמיד יש להם חיוך בשבילי, גם כשהמסעדה הומה אדם ויש לחץ.

אני מודה שאני לא בשלן גדול, אבל המתכון שקיבלתי מהשף וקצר הכי הרבה תשבחות בבית הוא קינואה, חמוציות וגזר. אני ממליץ גם לכם להגיע לאותה מסעדה ברמת גן, אבל אם אתם גרים רחוק או שפשוט נבצר מכם, הנה המתכון – הוא פשוט, קל להכנה וטעים בטירוף, ואפשר להכין אותו בכל מקום, אפילו בלאס ווגאס.

מתכון קינואה, חמוציות וגזר:

המצרכים הדרושים:

200 גרם חמוציות (קצוצות גס).

1 ליטר קינואה מבושלת.

מעט שמן זית.

2 כוסות מים.

50 גרם גזר חתוך דק דק, למקלות.

כחצי חבילת בצל ירוק חתוך לטבעות.

1-2 כפות סילאן.

מלח.

פלפל.

הוראות הכנה:

משרים את החמוציות במים רותחים למשך 7-10 דקות.

שוטפים את הקינואה עם מים - במסננת. מחממים שמן זית בסיר וכשהוא חם מוסיפים את הקינואה ומטגנים למשך מספר שניות. לאחר מכן מוסיפים 2 כוסות מים, מרתיחים על אש גבוהה, כשרותח מורידים את האש ומכסים את הסיר. לאחר 5 דקות לערך, כאשר כל הנוזלים נספגו הקינואה מוכנה.

כאשר הקינואה מוכנה מוסיפים אליה את החמוציות, הגזר והבצל הירוק. לאחר מכן מתבלים עם סילאן, מעט שמן, מלח ופלפל ומערבבים.

וזה הכול. יש לכם תענוג בריאות שהוא גם טעים וגם מזין.