ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה וח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), יו"ר ועדת השקיפות של הכנסת, יקיימו ביום שלישי הקרוב ישיבה משותפת בנושא: העברת כספי שיקום הפריפריה למרכז ושקיפות בתקציבי הגרעינים והקריטריונים לתמיכה בהם

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה

ח"כ שפיר אמרה לקראת הדיון: "הסתרה של שנים בתקציב החטיבה להתיישבות הכשירה את השרץ ואפשרה העברת כספים למקורבים על חשבון הציבור. כסף שהיה אמור להגיע לתושבי הפריפריה, מצא את דרכו לרמת אביב ג' ולשינקין. כל זה בקומבינה ממוסדת בחסות הממשלה."

לדבריה, "השיטה ידועה: מקבלים החלטת ממשלה שנשמעת מצוין, לטובת הפריפריה, ואז אותה הממשלה ממציאה צינור עוקף כדי להעביר את הכסף לעסקנים ומקורבים למפלגות הימין, במרכז הארץ. והפלא ופלא, ממש אותם פוליטיקאים ועסקנים גם מתנגדים להחלת שקיפות על המנגנון המושחת הזה, כי הם יודעים שרק שקיפות תאפשר מלחמה בשחיתות. אנחנו נדאג לשים לזה סוף".

ח"כ אלהרר אמרה לקראת הדיון: "גוף כמו החטיבה להתיישבות, שמתעסק מדי יום במיליוני שקלים ששייכים לכלל הציבור הישראלי, מחויב בשקיפות מלאה ויסודית. העובדה שהדבר לא נעשה עד היום היא מזעזעת ודורשת תיקון מהיסוד."

"כל כך הרבה כספים נדרשים לפריפריה, לחינוך של צעירים חסרי עורף, לקשישים וחולים, ובזמן הזה החטיבה בחסות מדינת ישראל מעבירה למקורבים מיליונים במחשכים. זהו מאבק שאסור להרפות ממנו ואני מתכוונת להילחם בכך עד שהזלזול בכספי הציבור יפסק." היא הוסיפה.

הישיבה תתקיים ביום ג' הקרוב ה- 15.3.16 בשעה 12:00 בחדר הוועדה לביקורת המדינה.