האם בריטניה ממשיכה להתקרב ללגליזציה? אמש הודיעה המפלגה הליברלית דמוקרטית הבריטית כי היא מצטרפת לשורת מפלגות ברחבי העולם וכי היא תתמוך בלגליזציה של קנאביס בבריטניה. הליברלים-דמוקרטים הם הרביעיים בגודלם בפרלמנט הבריטי מיד לאחר המפלגה הלאומית הסקוטית, הלייבור והשמרנים. טים פרון, יו"ר המפלגה טען: "הלגליזציה תפחית פשיעה ותכניס הרבה כסף".

התמונה באדיבות Freepikהליברל-דמוקרטים הפכו למפלגה הגדולה הראשונה לתמוך בלגליזציה של קנאביס הם טוענים כי לגליזציה תפחית פשע סמים ואף לטענתם תגייס למדינה קרוב למיליארד דולר הכנסות ממיסים. המדיניות אושרה באופן גורף על ידי הנציגים בוועידת האביב של המפלגה בעיר יורק, ביום שבת.

המפלגה הליברל-דמוקרטית היא מפלגת בריטית, הממוקמת בין המרכז לשמאל המתון. מאז הקמתה בשנת 88' ועד שנת 2015 הייתה המפלגה השלישית בגודלה בבריטניה, אחרי המפלגה השמרנית של דוד קמרון ומפלגת הלייבור. המפלגה הוקמה ב-1988 מאיחודן של המפלגה הליברלית הוותיקה והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שהתפצלה ממפלגת הלייבור ב-1981. קדם לאיחוד המלא בין המפלגות הסכם אלקטורלי, שבמסגרתו נמנעו מלהתחרות זו מול זו באותו מחוז בחירה. בבחירות האחרונות התרסקה המפלגה והפכה למפלגה הרביעית בגודלה, כאשר המפלגה הלאומית הסקוטית עקפה אותה.

מבנה המפלגה הוא פדרלי היא מהווה איחוד של מפלגות ליברל-דמוקרטיות בסקוטלנד, ווילס ואנגליה. על כן, השבוע, התקיים כנס גדול של המפלגה בעיר יורק, שם אושרה ההצעה של היו"ר הנוכחי, טים פרון, להכנסת הנושא של תמיכה בלגליזציה של קנאביס למצע המפלגה. מי שהביע תמיכה נחרצת בנושא הוא מייסד המפלגה ומנהיגה הראשון לורד אשדאוון.

המנהיג לשעבר של המפלגה, לוורד אשדאון, תמך גם הוא במהלך והוסיף:" אנשים מפחדים מהנושא ומתרחקים ממנו, זו צביעות יוצאת דופן . " אני מניח שאם אנשים בממשלה היו קשובים בנושא לציבור הרחב המצב היה אחר. , כנראה 50 אחוזים מן הממשלה התנסו בקנביס בשלב זה או אחר".