יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: לא לפתור את משבר היחסים עם ארה"ב זה חוסר אחריות לאומית – לא מדובר בהזמנה לקוקטיל אלא לחיזוק הצבא הישראלי וברכישת טילים, טנקים ומסוקים. על העלייה בסקרים אמר לפיד: מפלגת 'יש עתיד' עובדת בעומק השטח ומסביב לשעון כדי לפתור את הבעיות האמיתיות של האזרחים וכדי לקדם את מדינת ישראל.

ח"כ יאיר לפיד
ח"כ יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (11.3.16) באירוע של "אסכולות האוניברסיטה הפתוחה" בהנחיית העיתונאי סבר פלוצקר למשבר החמור עם ארה"ב, לבידודה הבינ"ל של ישראל בעולם ולעלייה בסקרים של מפלגת 'יש עתיד'.

לפיד פתח בפגיעה החמורה בקידום חתימת הסיוע הביטחוני ובמשבר עם ארה"ב ואמר: "יחסי ישראל ארה"ב, הם הגרועים ביותר מאז שנת 1948. ראינו זאת שכשהיה ברור שישראל לא תצליח לטרפד את ההסכם עם איראן, והמחלוקות סביב החתימה על הסכם הסיוע ביטחוני מארה"ב. כעת האמריקאים אומרים אנחנו עם הממשל הישראלי הנוכחי לא רוצים לעשות עסקים. ככה ניראה משבר. הוא לא מתורגם לשאלה אם הוזמנת או לא הוזמנת לקוקטיל אלא רכישה של עוד טיל, טנק או מסוק. לא לפתור את המשבר זה חוסר אחריות לאומית. כשהבית הלבן שומע בתקשורת שראש הממשלה לא מגיע לביקור בוושינגטון זה התנהלות חסרת אחריות".

על הניסיונות להתמודד עם דעת העולם השלילית על ישראל אמר לפיד: "בעוד מספר ימים אני נוסע לג'נבה (21.3.16), בזמן שמתכנסת מועצת לזכויות האדם של האו"ם, שזה מוסד מטורף. אין לי מילים מנומסות יותר כי בעשור האחרון מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה 62 החלטות אנטי ישראליות. לכל מדינות העולם ביחד, סוריה קונגו טיבט וכל השאר לכולן יחד 52 החלטות כנגדם. זאת אומרת 10 החלטות יותר כנגד ישראל, ואני לא אומר שהכל מושלם פה, אבל זה טירוף דעת. אז אנחנו נוסעים לג'נבה להפגין מולם בכדי לייצר לחץ שדומה ללחץ שמופעל עלינו, לחץ של אנשים צעירים ואידיאליסטים עם אש בעיניים ובלב.

על התחזקות מפלגת 'יש עתיד' בסקרים אמר לפיד: "אני חזרתי אתמול בלילה בשעה 24:00 ממפגש פוליטי חשוב עם אנשי ליכוד באשקלון בסלון של משפחת זריהן שאבי עייש, ראש המטה שלנו שם שעבר מהליכוד שארגן. דיברתי על כך שהמצב לא יכול להישאר כפי שהוא. אני חורש את השטח ואני במסע. אני הולך מבן אדם לבן אדם מסלון לסלון ואני פוגש אנשים. אני מתעסק בבעיות האמיתיות של האזרחים, ובקידום המדינה – לעשות שיהיה פה יותר טוב".