מהדקים את קשרי הסחר עם ארה"ב: נשיא התאחדות התעשיינים ותת-המזכיר האמריקאי לסחר חוץ: יש לעדכן את הסכם הסחר בין המדינות. תת-המזכיר האמריקאי לענייני סחר חוץ, סטפן מ. סליג, התארח לאחרונה למפגש "שולחן עגול" עם בכירים במשק הישראלי – ביוזמת נשיאות הארגונים העסקיים בישראל ולשכת המסחר ארה"ב (U.S. Chamber of Commerce) ובהשתתפות לשכת המסחר ישראל-אמריקה * סליג: "אנו מחויבים להידוק קשרי המסחר בין המדינות"

תת מזכיר האמריקאי לענייני סחר חוץ, סטפן מ. סליג, המבקר בישראל, התארח בחודש האחרון למפגש "שולחן עגול" עם ראשי המשק והמסחר בישראל. המפגש התקיים ביוזמת נשיאות הארגונים העסקיים, לשכת המסחר ארה"ב (U.S. Chamber of Commerce) שמקום מושבה בוושינגטון, באמצעות הנציגות הישראלית, ולשכת המסחר המקומית ישראל-אמריקה.

את המפגש ארח יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל, שרגא ברוש, בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב, ובמהלכו דנו המשתתפים ביחסי הסחר בין שתי המדינות ובדרכים להעמיקם באמצעות מעורבות המגזר העסקי ודיאלוג שוטף בינו לבין המגזר הממשלתי.

המארחים עדכנו את תת-המזכיר, בדבר עבודת מחקר (Study) שנערכה על ידי לשכת המסחר ארה"ב (U.S. Chamber) בשיתוף התאחדות התעשיינים, ואשר הושקה לאחרונה בוושינגטון, ארה"ב. העבודה סקרה את הסכם הסחר בין שתי המדינות, אשר לאחרונה מלאו לו 30 שנים, והמלצותיה העיקריות נוגעות לעדכון הסכם הסחר בין המדינות ושימור הרלוונטיות שלו גם בתקופה זו, ולשנים קדימה.

מפגש "השולחן העגול", נערך ביוזמת לשכת המסחר ארה"ב (U.S chamber of Commerce), נשיאות הארגונים העסקיים ולשכת הסחר ארה"ב- ישראל. בנוסף השתתפו בו בכירי המשק ואנשי עסקים מובילים, ביניהם: יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, מנכ"ל סיטיבנק ישראל, ניל קורני, איש העסקים חיים הורביץ ויו"ר לוריאל ישראל, גד פרופר.

תת המזכיר האמריקאי לענייני סחר חוץ, סטפן מ. סליג, ציין כי יש לו קשר מיוחד לישראל, והדגיש: "אנו מחויבים להרחבת יחסי המסחר בין המדינות. העמקת מחויבותנו לישראל נעשית, במידה רבה, באמצעות המגזר העסקי. נקדיש תשומת לב לנושאים שהועלו במהלך המפגש".

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "ארה"ב הנה אחת מיעדי היצוא המובילים של מדינת ישראל, ושאיפתנו היא להמשיך ולהעמיק את קשרי סחר אלו, שטומנים בחובם פוטנציאל כלכלי עצום לשתי המדינות. אין לי ספק כי 'השולחן העגול' עם תת המזכיר האמריקאי, לצד הקמתה החדשה יחסית של נציגות ללשכת המסחר ארה"ב בארץ לפני כשנה בלבד, יאפשרו את קידומה של מטרה זו, בד בבד עם העמקת הקשרים בין ארגוני הסחר של שתי המדינות".

לשכת המסחר ארה"ב (U.S. Chamber of Commerce) הינה הארגון העסקי הגדול בעולם. הלשכה ממוקמת בוושינגטון, ארה"ב, ומייצגת כ-3 מיליון עסקים. הארגון עובד בשיתוף פעולה עם גופים מקומיים בכ-100 מדינות ברחבי העולם. מנהלת הפעילות הישראלית של לשכת המסחר ארה"ב היא עו"ד חגית גניש-גיל.