הצעת חוק חדשה שתעלה בראשון הקרוב תקבע - הרחקה על עבירות מהמגרשים תחייב התייצבות בתחנת משטרה. יוזם החוק, יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב, 'יש עתיד': "מקומם של החוליגנים הוא בתחנות המשטרה ולא במגרשי הספורט"

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד')
יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד')

ביום ראשון הקרוב (6.3.16), תעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שיזם יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד'), הקובעת שעונש הרחקה מהמגרשים יחייב התייצבות בתחנת המשטרה.

על פי הצעת החוק - איסור אלימות בספורט (תיקון - חובת התייצבות בפני חוקר תורן), כל מי שבית המשפט ייקבע שחל עליו עונש הרחקה מהמגרשים, יחויב אוטומטית גם בהתייצבות בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו, אצל החוקר התורן החל משעה לפני המשחק ועד שעה לאחר מכן (כמובן, לכל תקופת ההרחקה).

"מקומם של החוליגנים הוא בתחנות המשטרה ולא מגרשי הספורט" אמר ח"כ יואל רזבוזוב. "חוק זה יגביר את הפיקוח ואת האכיפה המשטרתית על החוליגנים שנתפסו. בעזרתו תיווצר ההרתעה שתמנע התפרעות עתידית, ותסייע למיגור תופעת האלימות מהספורט הישראלי".

עוד הוסיף ואמר ח"כ רזבוזוב: לא ייתכן שישנה אבטחה כבדה באירועי ספורט אך האלימות והעבריינות בספורט לא פוחתת. מעדויות שקיבלתי, ישנם מקרים רבים בהם שוטרים שמרחיקים אדם או לוקחים אותו להישפט אך לאחר שבוע הם פוגשים את אותו מתפרע, פעם נוספת במגרשים. לכן יש צורך ממשי בהצעת החוק שיזמתי, אשר תחייב את המורחקים להתייצב במשטרה, ואני מאמין שחברי ועדת השרים לחקיקה מודעים גם הם לחשיבות העניין - רק כך נוכל לייצר הרתעה אמיתית".