דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובע: ממוצע התלמידים לכיתה בבית שאן הוא הנמוך ביותר בארץ. ראש העיר רפאל בן שטרית: "שמתי את החינוך בסדר עדיפות עליון של עשייתי. אני רואה בחינוך חזות הכל. למידה בכיתות קטנות היא אחת מהמטרות המרכזיות בחזון החינוכי של העיר. הדוח המחמיא ביותר לבית שאן משקף את התפיסה כי בכיתות מרווחות הסיכוי של כל ילד להצליח עולה".

הכיתות המרווחות בישראל - בבית שאן
הכיתות המרווחות בישראל - בבית שאן

עם עובדות קשה- ומיותר - להתווכח: דו"ח שפרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובע ומוכיח, כי ממוצע התלמידים לכיתה בבית שאן הוא הנמוך ביותר בארץ. מהדוח עולה, כי בעוד שבשנת הלימודים תשע"ד היו בישראל 27 תלמידים בממוצע בכל כיתה, בבית שאן עמד מספר התלמידים בכיתות החינוך היסודי על 18.3 תלמידים בלבד. על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, בשנת הלימודים תשע"ד (2013/14) הממוצע הארצי עמד על 27 תלמידים בכיתה בחינוך היסודי והעל-יסודי.

הכיתות הצפופות ביותר הן בנס ציונה, בעוד המרווחות ביותר הן, עיניכם הקוראות עדות, בבית שאן. הערים בהן ממוצע התלמידים לכיתה הגבוה ביותר בכיתות החינוך היסודי היו: נס ציונה עם 31.1, טייבה עם 30.9 תלמידים וגבעתיים עם 30.2. בקוטב השני - אחרי בית שאן, ממוצע התלמידים לכיתה הנמוך ביותר נמצא גם בערים אופקים עם 21.4 תלמידים וצפת עם 21.4 תלמידים.

בכיתות החינוך היסודי כרבע מהכיתות כוללות 33 תלמידים ויותר. בפיקוח הממלכתי יותר מ-30% מהכיתות כוללות 33 תלמידים ויותר. ראויה לציון העובדה, כי בית שאן היא העיר היחידה שבה לא היו כיתות כאלה בין כיתות החינוך היסודי.

ראש העיר רפאל בן שטרית הסביר כי בכיתות מרווחות הסיכוי של כל ילד להצליח עולה, אפשר לטפח את המצוינות, לצמצם ולסגור פערים בין הילדים וכמובן ניתן דגש לתלמידים חלשים שלא נותרים מאחור. "שמתי את החינוך בסדר עדיפות עליון של עשייתי. אני רואה בחינוך חזות הכול. למידה בכיתות קטנות היא אחת מהמטרות המרכזיות בחזון החינוכי של העיר. אנחנו שמחים וגאים על הנתונים ומתכוונים להמשיך ולהשקיע בחינוך את כל מה שרק ניתן ואפשר כדי לתת לתלמידי בית שאן את ההזדמנות לצמוח לפרוח ולשגשג", אמר בתגובה בן שטרית על הנתונים שפורסמו השבוע.

ראש העיר הסביר, כי בבית שאן ניתנת האפשרות להורים לבחור באופן חופשי בבית הספר שלדעתם עשוי לתת מענה מיטבי לילדיהם. לדבריו, מערכת החינוך בעיר מאפשרת מתן מענה חינוכי לכל תלמיד ותלמידה בכל המגזרים והיא מעודדת פתיחת כיתות לא מאוכלסות בסיוע ובשיתוף פעולה מצוין עם משרד החינוך.

מנהל מחלקת החינוך בעירייה מנשה מוסאי הוסיף, כי במסגרת הרפורמה ללמידה משמעותית פיתח משרד החינוך תוכנית לפיתוח בתי ספר ייחודיים על מנת לאפשר להורים לבחור את מוסדות החינוך התואמים את השקפת עולמם ואשר עונים על צרכי הילד. מערכת החינוך של בית שאן זכתה להיכלל בתוכנית ייחודית זו והצטרפה לרשימת הערים פתח תקווה, רעננה, רמת גן עכו ועוד בהם פועלת התוכנית.

יצוין, כי משרד החינוך תחת הנהגתו של השר נפתלי בנט החל בקידום התכנית הלאומית לצמצום מספר התלמידים בכיתה. התכנית החלה השנה בכיתות א', כך שבתוך חמש שנים צפויים כל בתי הספר היסודיים להכיל 32 תלמידים בממוצע.