תחקיר שפורסם הבוקר בתכנית "הכול דיבורים" ברשת ב' של קול ישראל : ספרי לימוד של הרשות הפלסטינית בשנתון 2015/2016 – "יש גן עדן (לשהידים), אין שואה"

מבדיקת עשרות ספרי לימוד של הרשות הפלסטינית בשנתון 2015/2016 שנערכה ע"י גל ברגר, כתב רשת ב לענייני פלשתינים, עולה כי מערכת החינוך הפלסטינית ממשיכה לפאר מות קדושים ומשמיטה לחלוטין את השואה מספרי ההיסטוריה בפרקים העוסקים במלחמת העולם השנייה. כמו כן, ספרי הלימוד הפלסטיניים בשנה הנוכחית ממשיכים בטשטוש שיטתי של מדינת ישראל, הן במפות, הן בטקסטים. הבדיקה הקיפה כ-70 ספרי לימוד הנלמדים בכיתות א' עד י"ב, בשלל מקצועות: אזרחות, מולדת, היסטוריה, אסלאם, גיאוגרפיה וכו'.

בספר לימוד אסלאם לכתות ט' נכתב בפרשנות לפסוק מהקוראן כי גמול השהידים שנפלו על קידוש השם יהיה שהקרבתם לא תהיה לחינם ואללה ימחל להם על כל החטאים ויושיב אותם במדרגה הגבוהה ביותר בגן העדן.

בספרי הלימוד ניכרת התעסקות רחבה בגן העדן ובגיהינום, ובחיים הצפויים בגן העדן למאמינים המוסלמים וייסורי המוות לכופרים בגיהינום. כבר בספר לימוד לכתה א' נשאל התלמיד: מיהם אלה שאללה זועם עליהם וכיצד יכלה בהם את חרון אפו.

בספרים שונים מופיעים טקסטים המפארים את מורשת הקרב של שהידים ושהידות מימי ראשית האסלאם, ובכתה ד' נדרש התלמיד לכתוב חיבור על אחד המנהיגים השהידים הפלסטינים.

בספרי ההיסטוריה לכתות י' וי"ב מופיעים פרקים שלמים על מלחמת העולם השנייה ללא אזכור ולו במילה אחת לשואה ולרצח ששה מיליון יהודים.

ישראל – גם היא זוכה להתעלמות כמעט מוחלטת, בוודאי במפות, אך גם בטקסטים. בספר גיאוגרפיה לכתות ז' מוגדרות טבריה, חיפה, קיסריה, אשקלון, אשדוד, באר שבע וערים ישראליות אחרות – כערים פלסטיניות. שטח פלסטין המצוין בספר הוא 27,000 קמ"ר תוך התעלמות מקיומה של ישראל. בספרי לימוד שונים מדברים על אדמות 48' כאדמות כבושות, על "ההתנחלויות" שצצו בפלסטין מסוף המאה ה-19 בואכה המאה ה-20.