לשיעורים של תלמידי מגמת תקשורת בתיכון היובל הרצליה נוספה השנה תכנית מיוחדת, במסגרתה הם לומדים את שיריו של שלום חנוך. בספטמבר הקרוב יחגוג שלום חנוך את יום הולדתו ה-70 והתכנית כוללת 16 משיריו, שמייצגים את יצירתו הענפה מאז נעוריו. התכנית היא ביוזמת רכז המגמה, מוטי כהן, ובה התלמידים מנתחים את הטקסטים, נותנים להם פרשנות משלהם ובסוף התהליך כותבים תסריט שאותו יפיקו לקליפ. בסוף שנת הלימודים יוקרנו הקליפים בסינמטק הרצליה

חדש בתיכון היובל בהרצליה: שיעור ראשון מתמטיקה, שיעור שני שלום חנוך
חדש בתיכון היובל בהרצליה: שיעור ראשון מתמטיקה, שיעור שני שלום חנוך

הזמר והיוצר שלום חנוך, בן קיבוץ משמרות, אחראי על כמה מהקלאסיקות של הפזמון הישראלי, בהם "מאיה", מחכים למשיח", "אדם בתוך עצמו", "נגד הרוח" ועוד, ונחשב לאחד מראשוני היוצרים ברוק הישראלי. חנוך נודע גם בשיתופי הפעולה שלו עם יוצרים אחרים, כמו למשל אריק איינשטיין, מאיר אריאל שאיתו כתב את "אגדת דשא" ועוד.

אחת התלמידות סיפרה: "אנחנו קיבלנו לעבוד על השיר הראשון ששלום חנוך כתב כשהיה בן 14 בקיבוץ. במסגרת השיעור גם למדנו את קורות חייו , ואנחנו ניסע לצלם את הקליפ שלנו בקיבוץ שלו, כבר דיברנו עם מזכירות הקיבוץ".

ראש העיר משה פדלון הביע הערכה ליוזמה המוסיקלית של ביה"ס ואמר " אני שמח שתלמידינו לומדים להתייחס גם למילות הפזמונים שהם שומעים ולהכיר את היוצרים ששיריהם משקפים את מציאות חיינו כאן ומשפיעים עליה".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין "עיריית הרצליה פועלת לאורך כל השנה על מנת להעשיר את תכנית הלימודים ולצייד אותה בתכנים עכשוויים שמדברים אל התלמידים".

מנהלת בית הספר מרלין בן עמי: "הרפורמה במערכת החינוך מאפשרת לנו לפתוח את תכנית הלימודים לכיוונים רבים. אני שמחה שמגמת התקשורת שלנו בחרה ביוצר המוערך שלום חנוך, שהטקסטים שלו והלחנים הם מפסגת הזמר העברי. כך התלמידים נחשפים לרבדים בתרבות הישראלית שספק אם היו זוכים לכך בהזדמנות אחרת".

רכז המגמה מוטי כהן: "שלום חנוך יחגוג בספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה 70. אני שמח ששילבנו את יצירתו בתכנית הלימודים שלנו ובטוח שהתלמידים חווים תהליך למידה משמעותי, שונה וגם מהנה".