העיר בית שאן נמצאת בתקופה של גידול מואץ חסר תקדים בהיקפו:אלפי יחידות דיור צפויות להיבנות בשכונות חדשות בבית שאן. כחלק בלתי נפרד מתנופת הפיתוח וההרחבה של העיר, משרד השיכון, בשיתוף עם עיריית בית שאן, פועלים באחרונה להרחבת תחום השיפוט של העיר ומקדמים במשותף שלוש תכניות לשכונות חדשות שבהן ייבנו אלפי יחידות דיור. ראש העיר רפאל בן שטרית: "תנופת פיתוח חסרת תקדים והגדלת שטח העיר נותנים מענה לצורך ולביקוש של צעירים לקבוע את ביתם בעיר שמציעה להם חינוך איכותי, אופק תעסוקתי וטבע ונוף שאין שניים להם".

 בית שאן בגידול מואץ
בית שאן בגידול מואץ

הגעת הרכבת לבית שאן, הצפויה להתחיל לפעול במהלך 2016, יצרה ביקוש גדול לדירות בעיר ובאופן טבעי ונגזר מכך - להשארת דור ההמשך בעיר אשר איכות הבנייה ורמת החינוך הגבוהה בעיר יוצרים ביקוש גבוה. ביקוש ער ניכר מצד הרוצים לשפר את הדיור שלהם, וכתוצאה מכך ניכרת היענות לכל פרוייקט בניה שניבנה בעיר .

לאחר שלאחרונה החלו השיווקים של שטחים לבנייה של חמישה קבלנים שיבנו בסה"כ כ-250 יח' דיור בעיר, ייצא בעוד מספר חודשים המנהל לשיווק שכונה נוספת שמתוכננת - שכונת "האקליפטוס". בשכונה זו מתוכננות 293 יחידות דיור במגוון מפרטים ומתארים של דירות: תשעה מגרשים בנה ביתך משפחתי, עשרים מגרשים דו- משפחתי, מגרשים לבנייה של דירות בבנייה רוויה ובבנייה סמי -רוויה עד חמש קומות.

כחלק בלתי נפרד מתנופת הפיתוח, הגידול וההרחבה, משרד השיכון, בשיתוף עם עיריית בית שאן, פועלים באחרונה להרחבת תחום השיפוט של העיר ומקדמים במשותף שלוש תוכניות לשכונות חדשות:

שכונה צפונית לעין הנציב - התכנון של השכונה הושלם; האדריכלית עמר דינה הכינה תוכנית איכותית מאוד אשר משנה את המתווה ואת האופי של התכנון שהיה עד היום ותכננה שכונה עם מבני דירות של תשע קומות. התוכנית תוגש לוועדה המקומית ותעבור לאישור בוועדה המחוזית. בשכונה זו מתוכננות כ-1200 יחידות דיור, לרבות חיבור לכביש 90 וחיבור לשכונת נוף הגלעד ליצירת חיבור ורציפות לעיר בית שאן.

שכונה נוספת שתוקם צפונית לרשפים, תוכננה על ידי משרדי האדריכל אבישי טאוב. הוקם צוות יועצים אשר החל את עבודתו ונערכה פגישת התנעה בבית שאן. בשכונה מתוכננות כ-800 יח' דיור, כולל חיבור לכביש 90 וחיבור לשכונת רבין.

שכונת מסילות עי' האד' שמואל ולילך גרואג - גם לשכונה זו הוקם צוות תכנון בנפרד אשר החל את עבודת התכנון והמדידות. נערכו כבר ישיבות עבודה לצורך תיאום בין התכנון לדרישות העיר בית שאן. בתוכנית זו שהיא בעצם מחברת בין שכונת רבין לשכונת נוף גלבוע לשכונת נווה נחל ויוצרת חיבור בין חדש לישן. בשכונה זו מתוכננות כ-1200 יח' דיור.

בקרוב תגיש העירייה לשר בקשה לוועדת גבולות בהסכמה עם מועצה אזורית עמק המעיינות להעברת השטחים לתחום השיפוט של העיר. התוכניות האלה הן העתודה היחידה בשלב זה של העיר בית שאן, אשר עם אישורן ותחילת העבודה יגדילו את מכסת הדירות בעיר בכ- 3500 יחידות דיור.

יצוין, כי קיימת כוונה לבצע עם משרד השיכון והמנהל שיווק של מגרשים בתוך העיר בית שאן אשר אינם מפותחים לבנייה של יחידות דיור בגודל של 90 מ'ר במטרה להוזיל את עלות מחיר הדירות ולתת עדיפות לחסרי דיור ולזוגות צעירים תושבי העיר בית שאן.

ראש העיר רפאל בן שטרית: "תנופת פיתוח חסרת תקדים והגדלת שטח העיר נותנים מענה לצורך ולביקוש שיסודם ברצון של צעירים לקבוע את ביתם בעיר שמציעה להם חינוך איכותי, אופק תעסוקתי וטבע ונוף שאין שניים להם. השכונה החדשה, העתידה לקום צפונית לעין הנציב, שאמורה ליצור חיבור ורציפות עם שכונת נוף הגלעד והשכונה הצפונית לרשפים, העתידה ליצור חיבור ורציפות עם שכונת נוף הגלעד ממחישות את עצם הפיתוח ואת הפיכתה של בית שאן למרכז עירוני חזק, עצמתי ואטרקטיבי עם איכות חיים נפלאה".