"אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל: לחקור את הרג האזרח סנד חאג' יחיא על ידי שוטרים; לעצור את הרג האזרחים במהלך מעצרים

תנועת זכויות האדם הבינלאומית "אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל קוראת לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, למפכ״ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך ולמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים לחקור לאלתר, באופן בלתי תלוי, את נסיבות הריגתו של סנד חאג' יחיא בן ה-27 במהלך ניסיון מעצרו בטייבה ולהביא את האחראים למותו לדין בהקדם

בהודעת הארגון נכתב: "אנו עוקבים בדאגה רבה אחר הדיווחים על הריגתו של סנד חאג' יחיא, בן 27 מטייבה, על ידי כוחות משטרת ישראל במוצאי שבת החולפת (27.02.16) בעילה שהתנגד למעצרו. אנו חרדים מהדברים שמסרו עדי ראייה רבים לכלי התקשורת השונים כי אף על פי שחאג' יחיא כבר היה שרוע על הקרקע לאחר שנפגע מהירי לעבר פלג גופו התחתון, וכבר לא היווה כל איום כלפי הכוחות, השוטרים הוסיפו לכאורה לתקוף אותו. לפי חלק מהעדויות השוטרים הוסיפו לירות בו ולפי עדויות אחרות הם היכו אותו.

המקרה של חאג׳ יחיא מתווסף לשורה של מקרים שבהם מגלה משטרת ישראל יד קלה על ההדק כלפי אזרחים פלסטינים. לרשות משטרת ישראל עומדים אמצעים שאינם קטלניים להשתלטות על חשודים, למעצרם ולהבאתם לדין.

"אמנסטי אינטרנשיונל" ישראל קוראת בבהילות לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, למפכ״ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך ולמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים לחקור לאלתר, באופן בלתי תלוי, את נסיבות הריגתו של סנד חאג' יחיא ולהביא את האחראים למותו לדין בהקדם. כמו כן, אנו דורשים כי מגבלות השימוש בכוח יובהרו מיידית לכוחות השיטור וכי יוזכר להם כי תפקידם אינו לבצע פעולות שעל פי הדין הבינלאומי עשויות להיחשב כהוצאה להורג ללא משפט."