הותר לפרסום כי יזמית הנדל"ן ענבל אור נעצרה אתמול בבית המשפט בירושלים ושוחררה למעצר בית, בעקבות חשד כי הוציאה חשבוניות כוזבות והעלימה עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים באמצעות חברות שבבעלותה.

אור נעצרה לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים שנערכה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה ת"א.

על פי פרסומים של החברות בבעלותה, ביצעה ענבל אור במהלך העשור האחרון כ-27 פרויקטים באזור מרכז הארץ, הכוללים בנייה של כ-800 יחידות דיור. מחזור העסקאות שדווח למע"מ על ידי איחוד עוסקים במע"מ המאגד 6 מתוך 16 חברות שבבעלותה, עומד בתיק זה בלבד על כ-70,000,000 ₪ במהלך חמש השנים האחרונות.

במהלך שנת 2015 התבקשה אור, באמצעות מייצגיה, למסור למחלקת הביקורת בתחנת מס קנייה ת"א מסמכים הקשורים לפעילותה העסקית, במטרה לבצע ביקורת שגרתית של אמיתות הדיווחים למע"מ. אור התעלמה באופן בוטה מחובתה על פי חוק למסירת מידע, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עמה או לחלופין נהגה לבטלם ברגע האחרון - התנהלות המעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר ממצאים ולשבש את החקירה בעניינה.

אתמול לפנות בוקר פשטו חוקרימכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף מבקרי החשבונות מתחנת מס קניה ת"א, על ביתה ומשרדיה של ענבל אור. במסגרת הפשיטה נתפסו חומרים רבים הכוללים חוזים, הסכמי שיתוף, מסמכי הנהלת חשבונות וכן, מסמכים ממוחשבים ועבודתם החוקרים תימשך.

כב' השופט דוד שאול גבאי מבימ"ש השלום בירושלים הורה אתמול על מעצר בית של החשודה ל-15 ימים. והיום לבקשת סנגוריה של החשודה הורה על הסרת איסור הפרסום.