ביה"ד קבע כי 'ארגון עובדי אמדוקס' אינו ארגון עובדים יציג בהמשך להחלטות זהות שניתנו בביה"ד האזורי והארצי לעבודה, שופטת ביה"ד האזורי פסקה כי 'ארגון עובדי אמדוקס' אינו יכול להיחשב לארגון עובדים יציג, ובאופן ייחודי אף חייבה אותו בהוצאות משפטיות *** ועד עובדי אמדוקס: "באמדוקס ישנו ארגון עובדים אמיתי אחד. אנו קוראים לכל העובדים להתאחד מאחורינו"

כלים

בדיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה כבוד השופטת חופית גרשון-יזרעאלי, כי ארגון עובדי אמדוקס אינו יכול להיחשב לארגון עובדים יציג.

החלטתה של גרשון-יזרעאלי מצטרפת להחלטות זהות קודמות שניתנו עד כה בנושא ארגון עובדי אמדוקס, הן בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב והן בבית הדין הארצי לעבודה, ובכך היא שמה סוף לאפשרות להכיר בו כארגון עובדים יציג. "אין מנוס מן המסקנה כי גם היום לא מתקיימים בארגון עובדי אמדוקס הסממנים הנדרשים להיותו ארגון עובדים", נכתב בפסק הדין.

בנוסף לכך, ובאופן נדיר בכל הנוגע לפסיקות בתי דין לעבודה, חייבה השופטת את ארגון עובדי אמדוקס בהוצאות בסך אלפי שקלים. זאת, "מאחר שמדובר בהליך שני של סכסוך קיבוצי המתנהל באותו עניין תוך חודשים ספורים, ובקשה זו הוגשה טרם יבש הדיו על פסק דינו הקודם של בית הדין האזורי".

נזכיר כי אמדוקס ישראל מעסיקה בארץ כ-4,700 עובדים - רובם במרכז הפיתוח ברעננה, ויתר העובדים בסניפים נוספים בחיפה, בנצרת ובשדרות. עובדי החברה החלו להתארגן בהסתדרות במהלך 2015 ובחודש אוקטובר האחרון הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה כי היא ארגון העובדים היציג בה. זאת לאחר שלמעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות אליה.

מוועד עובדי אמדוקס נמסר בהמשך להחלטת בית הדין כי: "אנו שמחים שבית הדין קבע בפעם השלישית (!) כי באמדוקס ישנו ארגון עובדים אמיתי אחד. אנו קוראים לכל העובדים להתאחד מאחורינו, על מנת להשיג הסכם קיבוצי מצוין לכולנו. בהזדמנות זו, אנו שבים וקוראים להנהלת החברה להתעשת ולשבת עמנו ועם ההסתדרות למו"מ בתום לב כמתחייב בחוק".