מגרש ספורט משולב (קט רגל וסל) נחנך הבוקר (ד') בבית הספר שז"ר בעכו על שם הכדורגלן האגדי ההולנדי, יוהאן קרויף, הנחשב לאחד מגדולי השחקנים בכל הזמנים.

כלים
מגרש ספורט משולב ע"ש יוהאן קרויף נחנך בעכו
מגרש ספורט משולב ע"ש יוהאן קרויף נחנך בעכו

טקס חנוכת המגרש שהוקם במימון קרן היסוד-המגבית המאוחדת לישראל ועיריית עכו נערך במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, גו'רדי קרויף, בנו של יוהאן אשר משמש כמנהל הספורטיבי של מכבי ת"א, פרדי הולנדר, נשיא מגבית הולנד ונילס מייז'ר, מנכ"ל קרן קרויף.

בטקס השתתפו גם סגני ראש העיר זאב נוימן ואדהם ג'מאל, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, סמנכ"ל העירייה קובי שמעוני, מנהלת רשות הספורט העירונית רעות סולומון, תלמידי בית הספר ובראשם המנהלת דליה פיירמן ודודו חזן, עוזר ראש העיר שליווה את הקמת המגרש מטעם העירייה. המגרש הוקם הודות לתרומתם הנדיבה של קרן היסוד, מגבית הולנד, אשר חיפשה מיזם שיעניין וימגנט תורמים צעירים לפרויקט חשוב זה.

לפני כארבע שנים הקימה קרן היסוד מגרש "קרויף" ביפו, אשר מופעל באמצעות "מרכז פרס לשלום". יפו ועכו, הן שתי דוגמאות חשובות לאחד מיעדי התרומות של קרן היסוד- דו קיום. חשיבות המגרש היא לשחק למען השלום, ואכן הקבוצות אשר נהנות ממגרש זה הן קבוצות מעורבות של ערבים ויהודים. השם "קרויף" ניתן למספר מגרשי כדורגל בעולם כולו, כאשר הדגש שכל המגרשים בנויים באותה מתכונת.

במהלך הטקס אמר ראש העיר עכו, שמעון לנקרי כי הוא שמח על הבחירה להקים מגרש על שם קרויף בעכו. "יוהאן קרויף היה אחד מגיבורי הילדות שלי והוא היה אחד מגדולי השחקנים שהובילו דורות של ילדים דרך חזון חברתי ודוגמא אישית. זו ההזדמנות לומר לג'ורדי תודה ולאחל לאביו רפואה שלמה", אמר לנקרי, "אנו נעשה הכל על מנת לממש את 14 הכללים של קרויף (הדוגלים בכבוד, משחק קבוצתי ועוד) במגרש הזה שבו ישחקו יהודים לצד ערבים בדו קיום".