הישג לתלמידת תיכון הראשונים בהרצליה: גאיה נחשון, תלמידת כיתה י"א, נבחרה לאחר מיונים קפדניים, להופיע בכנס של האו"ם שיתקיים ב-2 במרץ לרגל ציון יום האישה הבינלאומי

הבחירה בנחשון נעשתה במסגרת השתתפותה בתכנית "מהנדסות העתיד", הכוללת 100 תלמידות תיכון מרחבי הארץ ונועדה לענות על המחסור החמור במהנדסים בכלל, ובמהנדסות בפרט. מטרת התכנית היא לגלות את דור העתיד של המהנדסות.

כיום גאיה לומדת בכיתת מצטיינים מדעית טכנולוגית, במסגרת תכנית "נחשון", וכן מתגברת את לימודי הפיזיקה, כימיה, מתמטיקה ואנגלית ל-5 יחידות. נוסף על לימודים, היא מגלה מעורבות חברתית ולאחר שעות הלימודים מתנדבת בתנועת "כנפיים של קרמבו" וחונכת ילדים עם צרכים ייחודיים.

הפרויקט שעליו היא עובדת בקבוצה במסגרת "מהנדסות העתיד", הוא שימוש ברחפנים ובאפליקציות קיימות של GPS כדי למפות את אזור גוש דן. התועלת שישבכך ברמה האישית יכולה לבוא לביטוי למשל בעזרה במציאת חנייה, ו מעקב אחר קו נסיעה של אוטובוס ועוד, ואילו ברמה הלאומית מדובר במידע על נהגים הנוהגים באופן מסוכן, סיוע לכוחות הביטחון במרדף, לאמבולנסים לבחור נתיב פנוי ועוד.

יחד עם נחשון ייסעו עוד שתי תלמידות מישראל: עומר פריגבס מאשדוד, דורין כהן מחיפה.

ראש העיר משה פדלון הביע את הערכתו הרבה והוסיף "אני שמח שההשקעה הרבה שלנו בחינוך, בדגש על מדעים וטכנולוגיה, מניבה הישגים מרשימים של תלמידינו במגוון תחרויות ופורומים בארץ ובעולם".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין כי "עיריית הרצליה פועלת לאורך כל השנה על מנת לאפשר לתלמידי העיר להגיע למיצוי מקסימלי של יכולותיהם באמצעות תכניות לימוד עדכניות ומאתגרות, אקלים בית ספרי קשוב וחם, צוות מורים מקצועי ומטפח וסביבת לימוד נעימה, בטוחה ואסתטית".