לא מובן מאליו: יום הורים משפחתוני בבית מזור. יום המשפחה נחגג בפנימיית "בית מזור" בערד עם המשפחות, הילדים והצוותים המטפלים. בית מזור המופעל על ידי עמותת ״יחדיו״, הינו פנימיה בערד לילדים ולנערים שהוצאו ממשפחותיהם בשל חוסר מסוגלות הורית לטפל בהם

בניגוד למסגרות דומות אחרות בבית מוזר הוחלט כי הקשר בין הילד למשפחה לא רק שישמר אלא יטופח ויחוזק על ידי הצוות המטפל במקום. במסגרת עקרונות אלו חגגו השנה בבית מזור את יום המשפחה 2016 בחגיגה יוצאת דופן של משפחתיות, אהבה וקבלה.

את החלק הראשון של היום הקדישו המשפחות והצוות לסדנא שמטרתה – חיזוק שיתוף הפעולה וההיכרות בין הצוותים המטפלים והמשפחות. ההורים והצוות שיתפו פעולה ואף התגברו על מגבלות השפה וחלקו אחד עם השני הרבה. ההורים סיכמו תרגיל זה כמהנה, משחרר ומקרב.

בהמשך ההורים סיפרו על הקשר בינם לבין ילדם ומה מאפיין את הילד. תרגיל זה דורש אינטימיות גבוהה ולכן הוא התבצע בקבוצות קטנות לפי 3 המשפחתונים. ההורים שיתפו ברגשותיהם וחלומותיהם לגבי ילדם והקשר עמו ואף התייחסו לכאב המלווה אותם ביום יום לנוכח הוצאת הילד לסידור חוץ ביתי. אחת המדריכות שנכחה באירוע סיפרה כי ההורים תמכו אחד בשני ועודדו זה את זה.

בהמשך היום ההורים התארחו במשפחתון של ילדם, שם חיכתה להם הפתעה מילדיהם, שהכינו במהלך השבוע שקדם ליום המשפחה מתנות להורים - עבודות מעץ ואומנות שימושית. ההורים שיחקו עם ילדם ונהנו מארוחה טעימה מפנקת ועשירה מעשיי ידי אימהות הבית.

אורית שרביט, מנהלת בית מזור ציינה כי "מפגש הורים-ילדים זה הוא המפגש הרביעי שמתקיים בשנה הנוכחית. מפגש אנושי מרגש המאפשר לנו להשיג את המטרה החשובה שהצבנו כפנימייה המטפלת בילדים בסידור החוץ ביתי- לשמר ולשפר את הקשר בין הילד למשפחתו ולחזק את שיתוף הפעולה בין הצוותים המטפלים בילד בפנימייה לבין הוריו. שיתוף פעולה זה מפחית את "קונפליקט הנאמנויות" שהילד חווה עם ההוצאה מהבית לסידור חוץ ביתי. זה מאפשר לילד לקחת בשתי ידיים את ההזדמנויות הניתנות לו במסגרת ולצמוח אל האור למקום של תקווה ואופטימיות לגבי ההווה והעתיד. אנו מאמינים שהילד יוכל לעשות זאת בצורה מיטבית כאשר הוא מחזיק את דמות ההורה בליבו ולמענה הוא עושה למען עצמו, מצב שמגביר את המוטיבציה לשינוי חיובי אצל הילד".