חברות בקבוצת 'שלמה' חשודות כי העבירו לחברת הביטוח בקבוצה סכום נמוך מהסכום שגבו מלקוחותיהן בעבור פוליסות ביטוח, ולא דיווחו על הפער בין הסכומים הללו כהכנסה חייבת במע"מ. החשד לעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני ₪ * בכירים בחברה, בעבר ובהווה, בהם יו"ר החברה נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים

אסי שמלצר, יו"ר חברת ש.שלמה בע"מ, צבי ליבושור, לשעבר מנכ"ל חברת ש.שלמה ביטוח וכיום בכיר בחברת הביטוח שירביט, וחשוד שלישי שהדיון בעניינו טרם הסתיים, נעצרו ושוחררו בערובה בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בכך שלא דיווחו על הכנסה שחייבת בתשלום מע"מ. חברת ש.שלמה בע"מ הינה אחת מהחברות המובילות בארץ בתחום השכרה, החכרה, ליסינג ומתן שירותים לרכב.

מחקירה של יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים עלה חשד לפיו חברות בקבוצת שלמה, בעת התקשרותן עם חברת הביטוח ש.שלמה ביטוח, שאף היא בבעלות הקבוצה, לצורך אספקת פוליסות ביטוח ללקוחותיהן, העבירו לה סכומים הנמוכים במאות שקלים מהסכום בו הן בעצמן חייבו את הלקוחות בעבור הביטוח. אולם, הפער בין תשלום הלקוחות לבין התשלום שהועבר לחברת הביטוח, לא דווח כהכנסה חייבת במע"מ. יתרה מזאת, כמצוין בבקשה, בפירוט חשבוניות המס שהוצאו צוין כי ההכנסה האמורה איננה חייבת במע"מ.

הבוקר, בפעילות שטח מורכבת של החוקרים, נערכו חיפושים בבתיהם של ליבושור והחשוד השלישי וכן במשרדי החברות במושב ניר צבי. כמו-כן, עוכבו לחקירה מספר חשודים שנחקרו ומסרו גרסתם, בכלל זה שמלצר, וליבושור, והחשוד השלישי.

לשלושה, בנוסף לעבירות על חוק מע"מ מיוחס חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד. כאמור, כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים, הורתה על שחרורו של שמלצר בערבות עצמית של 1,000,000 ₪ ושל ליבושור בערבות עצמית של 500,000 ש"ח.