הליכה בטיול יכולה להיות מעייפת מאד ומטרידה אם לא עושים אותה נכון. מטיילים רבים אשר מתחילים את דרכם בעולם הטיולים מוצאים שישנם פרטים שונים שמשפיעים על הנוחות במהלך הטיול. בין היתר חשוב לצאת לטיול בכושר מתאים (לא מומלץ להתחיל מרמת קושי גבוהה מדי למי שלא יצא לטיול לאחרונה), כדאי לצאת מאובזרים, לתכנן את הטיול בצורה מתאימה וגם... לצאת לבושים בצורה נוחה ובטוחה.

נעלי blundstone
נעלי blundstone

הביגוד איתו יוצאים לטיול חשוב מאד ומשפיע על הדרך ועל ההנאה בסופה. בביגוד יש להתייחס לעונה כאשר הביגוד לא צריך להיות חם או דק מדי, יש להתייחס לכובד שלו וחשוב מאד לבחור בקפידה את הנעליים. נעלי הליכה אשר מתאימות לטיול ומחזיקות את הרגל כראוי כמו למשל נעלי בלנסטון יכולות להפוך את הטיול לחוויה חיובית.

נוחות ההליכה בטיול

אם אתם אוהבים לטייל אתם חייבים להתחשב בנוחות שלכם במהלך הטיול ובוודאי אם אתם אוהבים לצאת אל טיולים ארוכים. נוחות ההליכה היא חשובה ביותר במהלך הטיול וכדי להשיג אותה כדאי מאד שתשימו לב כי הנעליים שלכם מתאימות במידה, שהן מחזיקות את הרגל שלכם היטב וכדאי שתשימו לב לאופן בו הנעל מחזיקה את כף הרגל שלכם.

הליכה נוחה היא הליכה בטוחה ונעל מתאימה יכולה להפוך את הטיול למושלם עבור המטיילים. הליכה לאורך שעות יכולה להיות מעייפת אם כף הרגל לא עטופה כראוי בנעל המתאימה ולכן ישנה חשיבות רבה לרכישת נעל המתאימה לטיולים ומותאמת באופן אישי לכל אחד.

התחשבו בבריאות שלכם

הבריאות שלכם צריכה להיות מעל הכל. אתם לא יכולים לצאת לטיול ולהתפשר על הבריאות שלכם ולכן כפי שאתם לוקחים מספיק מיד, מצטיידים בכובע, קרם הגנה ולובשים ביגוד מתאים, אך אתם צריכים גם לבחור את הנעליים המתאימות ביותר לטיול.

נעליים שמחזיקות את הרגל כראוי, שהסוליה שלהם עבה מספיק אך גמישה בצורה מדויקת, יאפשרו לכם לטייל בנינוחות ולסיים את הטיול בהנאה ללא כאב. הליכה בטוחה היא לא רק הליכה בשבילים (אף על פי שזה פרט חשוב ביותר) אלא יציאה לדרך מאובזרים כראוי.

מה יכולות לעשות נעליים לא מתאימות

נעליים אשר אינן מתאימות להליכה בשטח הן לא נעלים שכדאי לצאת איתן לטיול. נעלי טיולים כמו נעלי בלנסטון הן נעלים שמחזיקות את הרגל כראוי, גמישות מספיק כדי לשמש את המטיילים גם במקומות מאתגרים והן במשקל המתאים.

נעליים שאינן מתאימות להליכה כמו נעלי ספורט דקות או נעלים עם סוליה דקה מדי, עלולות לגרום לאי נוחות במהלך ההליכה, להתעייפות מהירה יותר, שפשופים בכף הרגל ואפילו להיות מסוכנות אם הן לא תופסות את הרגל כראוי ובטיול יש צורך לבצע זוויות תנועה שונות. השקעה בנעלי טיול איכותיות היא השקעה שיכולה להחזיק מעמד זמן רב (תלוי כמה אתם מטיילים בשטח) ויכולה להציל את כף הרגל מאסון.