תיאטרון המדיטק חוגג את הצגת ה-200 של "אריה הספריה" בנוכחות סופרת הילדים היהודייה מישל קנודסן אורחת הוצאת הספרים כנרת זמורה-ביתן האחראית ליותר מ-45 ספרי ילדים ונוער, עליהם זכתה ביותר מ-20 פרסים, ביניהם רב המכר העולמי אריה הספריה. ההצגה מאת אלי ביז'אווי, ובבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון, מבוססת על ספרה עטור השבחים של מישל קנודסן.הצגת ה-200 תתקיים ביום חמישי, 3 במרץ 2016 ב17:00 בתיאטרון המדיטק, חולון.

כלים
 'אריה הספריה'
'אריה הספריה'

ההצגה "אריה הספריה" קבלה ציון לשבח בטקס פרסי הבמה לילדים ולנוער 2015 על תופעה סינרגטית ייחודית שמתרחשת על הבמה בהצגה. כשרון ביצוע ופעולה משולבת של שחקן ולבוש של בובה בדמות אריה, בה מצליח השחקן לבצע פעולת האנשה מופתית וליצור רגעי קסם מרגשים ויוצאי דופן.

ההצגה מספרת על ספריה, שכמו בכל הספריות הכללים בה מאוד ברורים: "אסור לצעוק". "אסור לרוץ". אסור להכניס "אוכל ושתיה". אלא שיום אחד נכנס אל הספריה אורח מיוחד, אריה, וכיוון שאין כלל האוסר כניסה על אריות, הוא רשאי להיכנס. להפתעת כולם ולשמחתם של הילדים האריה משתלב בחיי הספריה, עוזר לספרנית ומקשיב לסיפורים בשעת סיפור יחד עם הילדים. עד שיום אחד הספרנית נופלת מהסולם, והאריה שואג ורץ מהר להזעיק עזרה.

האריה מבין שפעל בניגוד לכללים ועוזב את הספריה, אך לבסוף, מכיוון ש"לפעמים יש סיבה טובה לא לשמור על הכללים אפילו בספריה", הוא מוזמן לחזור ולבקר בה. בגלל נוכחותו הלא צפויה של האריה, נבחנים מחדש הכללים היבשים של ההתנהגות בספריה.

הספר אריה הספריה הוא אחד מספרי הילדים המצליחים והאהובים ביותר בארץ, הוא מכר עשרות אלפי עותקים, הספר מספר את סיפורו של אריה שנכנסלספריה שקטה ורגילה למראה. אבל ההפתעה האמיתית היא שהאריה לא הורס את המקום, מפחיד את הילדים או טורף את הספרנית. כל רצונו הוא לטייל בין הספרים כאחד המבקרים, ולהשתתף יחד עם כל הילדים בשעת הסיפור היומית. התופעה חוזרת על עצמה יום אחרי יום: ככל שהוא מתרגל לסביבה, כך לומד האריה להיות מועיל. הוא מנקה את המדפים, מאבק אותם במחי זנב ענוג ועוזר לילדים להגיע לספרים שנמצאים על האיצטבות הגבוהות. בגלל הנוכחות הלא צפויה של האריה נבחנים הכללים היבשים של ההתנהגות בספריה מחדש, ובמיוחד "אסור לרוץ" ו"אסור לצעוק".

מישל קנודסן כתבה את "אריה הספריה" בזמן שעבדה בספריה של אוניברסיטת קורנל בארצות הברית. היא מיטיבה לתפוש את זירת ההתרחשות העיקרית דרך עיניים של ילד ובספריה שלה, כך נדמה במשך הקריאה, אכן הכל יכול לקרות - גם ביקור פתע של אריה. האיורים המרהיבים בספר הם של קווין הוקס. בחירתו של הוקס לאייר את הכניסה לספריה הבדיונית ברוח הכניסה לספריה העירונית של ניו יורק, עם זוג האריות המפורסמים שלה, מתכתבת עם הטקסט של קנודסן בווירטואוזיות.

מישל קנודסן נולדה בשנת 1974 בניו-יורק. היא סופרת, עורכת, חובבת קולנוע מדע בדיוני ופנטזיות. עבודותיה שפורסמו עד כה לילדים כוללים כ-עשרים ושמונה ספרים, שעל רבים מהם קיבלה פרסים וציונים לשבח. כמו כן שהו רבים מספריה בראש רשימת רבי המכר במקומות רבים בעולם. כמו סופרים רבים, קונדסן החלה לכתוב סיפורים קצרים בבית ספר תיכון ומכללה, אך אף פעם לא באמת חשבה על כתיבת ספרי ילדים עד שהתקבלה לעבודה כעוזרת עריכה בחטיבת הילדים של בית ההוצאה לאור הידוע 'רנדום האוס'.הספר 'אריה הספריה' נכלל ברשימה של הניו יורק טיימס – כאחד מספרי הילדים הטובים ביותר בעולם.

מחזה: אלי ביז'אווי, בימוי: רוני פינקוביץ', מוסיקה: רן בגנו, כוריאוגרפיה: עוז מורג, עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון, עיצוב תלבושות: לילי בן נחשון ורוני שלזינגר, עיצוב בובת אריה: רויטל אריאלי, עיצוב תאורה: קרן גרנק שחקנים: אור אילן, נעמה אמית, יגאל ברנר, אופיר וייל, מאיה מדג'ר, דן קיזלר.

"הצגת ה-200 - אריה הספריה"

3/3/16 יום חמישי, שעה 17:00 גילאי 4 ומעלה

מחיר כרטיס: 75 ₪

מחיר הנחה לתושבי חולון: 67 ₪

טל' לרכישת כרטיסים: 03-5021552 שד' גולדה מאיר 6, חולון