השבוע הושק שביל האכילה הראשון בדרום תל אביב ברחוב דרך בן צבי 53 - במסגרת "נא להתכבד", מיזם חברתי של סטודנטית לתואר שני בעיצוב יזמות וחדשנות במכללה למינהל, ארזה בן אור, אדריכלית המתמחה בבנייה ירוקה ובינוי בר קיימא, בשיתוף בית ספר קהילה- הדמוקרטי של תל אביב ועיריית תל אביב.

כלים
(צילום:עידן גרוס)
(צילום:עידן גרוס)

המיזם "נא להתכבד" מציע תכנית ארצית להפוך את הרחובות בעיר לפרודוקטיביים ומזינים, זאת באמצעות שתילת צמחי מאכל (תוצרת חקלאית אורגנית) לאורך מסלולים במרחב הציבורי בערים באזורים בהם קיימת תשתית השקיה עירונית (שטחים פתוחים, גינות, שבילי אופנים וכד'), על ידי הקהילה המקומית בשיתוף הרשות. הקהילה יכולה להיות בנויה מתלמידי בתי ספר, תנועות נוער, נוער בסיכון וקהילות מקומיות מחויבות.

מטרות המיזם הינן העלאת המודעות לתזונה בריאה וקיימות, העצמת קהילות מקומיות סביב אוכל ומתן אפשרות לאדם ללכת ברחוב, לקטוף וליהנות מפירות או ירקות.

לדברי ארזה בן אור: "במסגרת הלימודים לתואר השני בביה"ס לעיצוב וחדשנות, בחרתי לעסוק בחדשנות עירונית. לאחר עבודה משותפת מול כל בעלי העניין ומקבלי החלטות בעירייה ונציג בית הספר 'קהילה', אשר לקח על עצמו את המחויבות לטיפול, שתלנו שביל עם צמחי מאכל, כמו גם קיר ירוק בשיתוף חברת GREEN WALL ISRAEL אשר מוקם על גדר בית הספר עם הפנים לרחוב. כמו כן, המיזם לא יכול היה לצאת לפועל ללא ההכוונה, הליווי והתמיכה שקיבלתי מצוות המנטורים והמרצים הנפלאים בתואר השני לעיצוב יזמות וחדשנות במכללה למינהל. שיתוף הפעולה מצד כל הגורמים היה מלא והגיעו אנשים ממקומות שונים בארץ לעזור, כולל עוברי אורח וילדים סקרנים משכונות סמוכות שהצטרפו לשתילה. ובכך הפכנו קטע של דרך בן צבי לרחוב פרודוקטיבי שבעוד כמה חודשים יהיה גם מזין - ובמקום אל תקטוף - נא להתכבד!