רון חולדאי יתייצב מחר בבית המשפט בדיון בפני שופט בבקשה לבזיון בית המשפט של עיריית תל אביב בפסק דין שניתן בתביעה ייצוגית בנוגע לחניה בעיר

כלים
עו"ד רוני הראלי, מתמחה בתביעות ייצוגיות
עו"ד רוני הראלי, מתמחה בתביעות ייצוגיות

מחר, יום שני 8.2.2016 בשעה 13:00 באולם כב' השופטת המחוזית שושנה אלמגור, יגיע ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לתת הסברים מדוע העירייה בראשותו מבזה את פסק הדין שניתן בתביעה ייצוגית בנוגע לחניה בעיר.

כזכור, לפני הדיון ניסו בעיריית תל אביב למנוע מחולדאי להתיצב בכבודו ובעצמו בבית המשפט, אך בית המשפט דחה בקשה זו.

כזכור, עיריית תל אביב נהגה במשך שנים לגבות שלא כדין דמי חניה מנהגים ששילמו על חניה במקומות המיועדים לבעלי תו חניה אזורי החל מהשעה 17:00. עירית תל אביב סימנה על שפת המדרכות בצבעי כחול-לבן מקומות חניה מוסדרים, שמאפשרים חניה כנגד תשלום אגרה (כמו "פנגו" ו"סלופארק"). בחלק ממקומות אלו העיריה הגבילה את החניה בתשלום משעה 9:00 עד 17:00 בלבד, כשביתר השעות החניה באותם מקומות מיועדת רק לבעלי תו חניה אזורי. נהגים רבים טעו וחנו לאחר השעות הנ"ל, תוך שהם משלמים את אגרת החניה, וחלקם שילמו בנוסף דוחות חניה בגין חניה במקום שמיועד לבעלי תו חניה אזורי.

עו"ד רוני הראלי, המתמחה בתביעות ייצוגיות, עתר לבית המשפט בשם כלל ציבור הנפגעים ממחדל חנייה זה. בנובמבר 2012 התביעה התקבלה באופן של הסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין. עיריית תל אביב חויבה להשיב לנהגים דמי חניה ששולמו בטעות וכן לדאוג לפרסם ברבים על הזכות להשבת הכסף, להציב שילוט מתאים, ולעדכן את אמצעי התשלום כמו "פנגו" ו"סלופארק". לצד זאת, התחייבה העירייה בפשרה להקצות סכום של 1,000,000 ש"ח לתכניות בטיחות בדרכים.

מי שחשב שבכך תמה הפרשה טעה. העירייה לא דאגה לפרסם ברבים ובאופן קבוע על זכותם של הנהגים להשבה של כספי אגרת חניה ששולמו בטעות בגין חניה מוסדרת-מוגבלת לאחר שעות החניה שבתשלום. כך, העיריה קיבלה כספי אגרת הסדר חניה בגין חניה גם לאחר שעות החניה בתשלום, למרות שאין לה כל זכות לקבלם. העירייה לא דאגה ליידע את ציבור החונים על ההחלטה בדף הבית האינטרנטי שלה, בפרסום במקומונים ובמצורף לדוחות החניה. העירייה גם לא ביצעה עדכון של אמצעי התשלום האלקטרוניים כך שיהא ניתן לבחור בהם חניה עד לשעה 17:00. בניגוד לפסק הדין ברחבי העיר לא הוצב שילוט נוסף במטרה להתריע בפני הציבור ואף היה מי שדאג להסיר שילוט דו צדדי שהיה קיים. כך נוצרה מציאות שההתרעה שלקתה בחסר הוחמרה.