תלמידי בית הספר "רביבים" בחולון זכו במקום הראשון בתחרות איזורית ברובוטיקה. התלמידים קיבלו את הפרס על מחקרם בנושא איסוף תרופות שפג תוקפן או שאין בהן צורך

כלים
צילום: בי"ס "רביבים"
צילום: בי"ס "רביבים"

תלמידי בית הספר הירוק "רביבים" בחולון, בניהולה של ג'וסלין קורן, זכו במקום הראשון בתחרות איזורית ברובוטיקה שהתקיימה בשבוע שעבר. נבחרת הרובוטיקה של בית הספר שבחרה לעסוק במחקר בנושא עידוד המודעות לאיסוף תרופות שפג תוקפן או שאין בהן צורך יותר, הרשימה מאד את חבר השופטים, שציינו לטובה גם את הסיוע שקיבלו התלמידים מעיריית חולון, שהוכרזה כ"עיר בריאה ומקיימת", דוגמת שיתוף פעולה של מחלקת המיחזור העירונית, פרסום הנושא באתר ובפייסבוק העירוניים ועוד.

התלמידים השתתפו בתחרות במסגרת תכנית FLL המאתגרת ילדים לחשוב כמו מדענים ומהנדסים. הם חקרו והבינו כי הנזקים הנגרמים לאדם ולסביבה כתוצאה מהשלכת תרופות יחד עם האשפה הביתית הם רבים. ממצאי התלמידים הראו כי 80% מבתי האב בישראל משליכים תרופות, אבל רק 4% מביאים את התרופות למיכל איסוף ייעודי. התלמידים בנו מיזם שיגביר את המודעות הציבורית של תושבי חולון לנזקי השלכת התרופות לאשפה וגם יספק מידע נגיש אודות מיכלי איסוף התרופות הקיימים בעיר (בהם גם מיכל המוצב בלובי בניין עיריית חולון).

התלמידים פנו אל מחלקת המיחזור בעיריית חולון וזכו לשיתוף פעולה ולעידוד. בשלב ראשון, נערכו שני מפגשים בבית הספר עם נציגת מחלקת המיחזור ללמידה ושאילת שאלות בנושא הפסולת. לאחר מכן, אורגן ביקור בתחנת מעבר אשפה, במהלכו ראו הילדים פתרונות חכמים למיון פסולת. לבסוף, נקבע שבוע עירוני מודעות לאיסוף תרופות, שייערך בהמשך.

התלמידים אף ביצעו בעצמם הדרכות בנושא לאזרחים ותיקים בסביבת מגוריהם ולניצולי שואה, חברי בית "להיות". במקביל, הם גם הקימו קבוצה בנושא בפייסבוק ופיתחו אפליקציה ייעודית. התלמידים החרוצים אף פנו לשרי הבריאות והגנת הסביבה ולוועדות שונות בכנסת, על מנת להוביל לחקיקה אשר תחייב הסברה באגרת הנלווית לכל תרופה, בתקשורת ובקופות החולים.