לאחר שהגישה חברת ונקו, עסק חברתי לקידום לגליזציה של קנאביס, פנייה למבקר המדינה, נענו בלשכת ארדן למכתב ששלחה החברה והשיבו הערב (שני) על עמדתם בנושא הקנאביס.

אייל אקרמן, מנכ"ל ונקו (צילום: חברת ונקו)
אייל אקרמן, מנכ"ל ונקו (צילום: חברת ונקו)

במכתב מלשכת ארדן נכתב: "השר לביטחון הפנים סבור כי החוק הקיים בנושא הקנאביס, בשילוב עם הנחיות היועמ"ש, מהווים מסגרת חוקית הולמת לסוגיה זו". עוד פורטו הסיבות להתנגדות לשינוי מדיניות בנושא: "ההתנגדות לשינוי מעמדו החוקי של סם הקנאביס נובעת מכך שהשימוש בסם גורם לנזקים, במיוחד כשמדובר בבני נוער ובצעירים, לצד היותו מסוכן לנהגים או למפעילי ציוד מכני".

בלשכת השר הוסיפו: "מדינת ישראל שותפה לאמנות האו"ם בנושא הסמים, והיא מחויבת לנהוג על פיהן. המדיניות העולמית המובלת על ידי מוסדות האו"ם מחייבת אותנו לנהוג באחריות בנושא זה. כיום מדינות ספורות בלבד מתירות שימוש בקנאביס".

מחברת ונקו, הפועלת למען ליגליזציה של קנאביס, נמסר: "מסתבר שהשר לביטחון פנים יודע לקיים את החוק רק כאשר מבקר המדינה מעורב וחבל. לעניין טענותיו של ארדן, טענותיו הן מגוחכות ביותר וחסרות כל קשר למציאות. תרופות, אלכוהול ואלפי נסיבות נוספות וחוקיות מזיקות לתפקודם של נהגים ומפעילי ציוד מכני והדברים ידועים לכל בר דעת. כל טענותיו של ארדן הן התחמקות מהמציאות".