"חוות תקוע" משיקה כרוב ניצנים טרי בפריסה ארצית. כרוב הניצנים של חוות תקוע הינו מזן מיוחד שאינו מריר. מתאים להכנת מגוון מנות משובחות, וגם עשיר בערכים בריאותיים

כלים
כרוב הניצנים של חוות תקוע הינו מזן מיוחד שאינו מריר. צילום: ראובן אילת
כרוב הניצנים של חוות תקוע הינו מזן מיוחד שאינו מריר. צילום: ראובן אילת

"חוות תקוע", המתמחה בגידול ושיווק פטריות מיוחדות וירקות אקזוטיים, מכריזה על תחילתה של עונת כרוב הניצנים ומשיקה כרוב ניצנים טרי וארוז, בשילוב חוברת מתכונים נפלאה.

מירה ויגנסברג, מנכ"לית "חוות תקוע", מציינת כי כרוב הניצנים שמשווקת החווה הינו מזן מיוחד שאינו מריר, הגדל בדרום הארץ בתנאי טמפרטורה נמוכה המותאמת לגידול של הירק. עונת הגידול של כרוב הניצנים בחורף, כך שניתן יהיה להשיגו טרי בחודשים הקרובים בלבד (עד אפריל-מאי).

כרוב הניצנים הוא ירק ממשפחת המצליבים (בדומה לכרוב, ברוקולי, קייל ועוד). בצורתו החיצונית הוא מזכיר את הכרוב העגול אך בממדים מיניאטוריים. חוקרי אוכל מניחים כי עיר הולדתו של הירק, כפי שהוא מוכר לנו היום, במאה ה- 16 בבריסל בבלגיה, ומכאן שמו הלועזיBrussels sprout . במאה ה- 18 הצרפתים הביאו אותו לצפון אמריקה, וכיום הוא נפוץ ברחבי אירופה, במדינות הים התיכון ובצפון אמריקה. יש לציין כי כרוב הניצנים תפס תמיד מקום של כבוד בארוחות אלגנטיות המוגשות בארמונות, מלונות ומסעדות יוקרה.

הנטורופתית טל בן דוד, יועצת ל"חוות תקוע", מציינת כי כרוב הניצנים נחשב לירק מזין במיוחד, העשיר בחלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרליים ונוגדי חמצון. הוא מכיל וויטמינים A, C, E, K, קבוצת ויטמיני B ומינרליים חיוניים, בהם - נחושת, אשלגן, ברזל, מנגן, זרחן ונתרן. מחקרים רבים שנערכו על החומרים המצויים בו מראים כי הוא יעיל למגוון רחב של בעיות בריאותיות. בכרוב ניצנים מצויים חומרים מיוחדים שהוכחו מחקרית כאנטי סרטניים, אנטי דלקתיים ואנטי ויראליים. חומר ה-סינגרין, לדוגמא, שנמצא בו מסייע למניעת סרטן המעי הגס. הוא גם עשיר מאוד בנוגדי חמצון המסייעים למניעת מחלות. כמו כן, כרוב הניצנים אידיאלי לסוכרתיים ולבעלי עודף משקל – הוא בעל ערך גליקמי נמוך, דל בקלוריות (45 קלוריות ל- 100 גרם), ומכיל כמות גבוהה של חלבון וסיבים תזונתיים.

כרוב הניצנים משתלב נהדר במגוון מנות - תבשילי עוף ובשר, מוקפצים, סלטים, פסטות, מאפים ועוד. טעמו העדין והמתקתק ומרקמו הפריך מוסיפים טעם ועושר למנות, ערך תזונתי רב ומראה מלבב. מומלץ לחלוט את כרוב הניצנים במים רותחים למספר דקות ולאחר מכן להקפיץ קלות, לצלות או לאפות.

את כרוב הניצנים מומלץ לאחסן בקירור באריזה סגורה.

כשרות – רבנות גוש עציון.

מחיר לצרכן: כ-15 ש"ח (למארז של 350 גרם).

להשיג ברשתות השיווק: טבע קסטל, סטופ מרקט, ויקטורי, פוליצר, רמי לוי, בחנויות נבחרות ובשווקים הפתוחים.