בעקבות התחקיר ששודר הערב (ג') בתכנית "המקור" בערוץ עשר, פנו הערב "צעירי העבודה" ליועץ המשפטי לממשלה אלוף (מיל') ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד המעורבים בתחקיר ובראשם מזכ"ל תנועת אמנה זאב חבר (זמביש). אורי קידר, יו"ר צעירי העבודה: "זיופים שאם לא היו נחשפים היו בעלי השלכות דרמטיות בשדה הציבורי, המדיני והביטחוני- חובה לחקור את ראש הפירמידה ואת סייעניו".

אורי קידר, יו"ר צעירי העבודה
אורי קידר, יו"ר צעירי העבודה

במכתב ששיגרו, טוענים "צעירי העבודה", כי העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא חשפו חשד לפעילות פלילית לכאורה בחברות "אמנה" ו\או "אל וואטן", ועבירות נוספות לכאורה על מגוון רחב של חוקים בתחומי המנהל התקין, המיסוי, דיני התאגידים, דיני החברות ועוד.

בפנייה נטען, כי התחקיר הציג מקרים שבהם קבעו נציגי משטרת ישראל שזויפו עסקאות, למשל על ידי מסמכים שנחתמו בידי אנשים שנפטרו זה מכבר. עם זאת, לפי העולה בתחקיר, לא נחקרו הנוגעים בדבר ולא נענשו על המעשים החמורים שהוצגו.

עוד מציינים "צעירי העבודה", כי בכל הליך תקין, ברור לכל שראשי המערכת המעורבת עד צוואר במעשים פליליים לכאורה, יבלו שעות ארוכות בחקירה. באופן תמוה, תרחיש זה לא קרה, בעוד שזאב חבר (זמביש), העומד בראש המערכת האמונה על מצבת השקרים המתוארת שפורטה לעומקם בתחקיר, מציג עצמו כמי שאין לו יד ורגל בנושא.

על בסיס עילות אלו, מבקשים "צעירי העבודה" מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירה פלילית ולפעול על מנת שרשות החברות במשרד המשפטים תפתח גם היא בחקירה כנגד חברת "אמנה" וכל הישויות המשפטיות הקשורות אליה.

אורי קידר, יו"ר צעירי העבודה אמר: "התחקיר מציג אבסורד ואזלת יד של המדינה שקובעת כי זויפו מסמכים אך לא מצליחה להגיע לראש הפירמידה ולבכירים שהניעו לכאורה את התהליך. לא מדובר במקרים זניחים, אלא במקרים שהם במרכז סדר היום הציבורי ואשר הרעידו את אמות הסיפים ואיימו אף לפרק ממשלה בישראל. מקרים כה חמורים של ניסיונות לזיוף עסקאות קרקע, שבהם פוטנציאל כה נפיץ מדינית, ציבורית וביטחונית חייבים להסתיים בחקירה ברורה ובמוקדה חייב להיות ראש הפירמידה, זאב חבר (זמביש) וסייעניו כפי שהוצגו בתחקיר".