ראש העיר כרמיאל, מהנדסי חברת נתיבי ישראל ותלמידי בית הספר "האיריסים" בכרמיאל השתתפו במבצע השבה לטבע של מאות גיאופיטים בתוואי רכבת כרמיאל החדשה

כלים
צילום - אלכס הובר
צילום - אלכס הובר

בעקבות ההתקדמות המואצת של עבודות התשתית להקמת רכבת כרמיאל על ידי חברת נתיבי ישראל והנחת המסילה לאורך התוואי, החל מבצע השבת גיאופיטים לתוואי החדש.

במבצע השתתפו מהנדסי הפרויקט מנתיבי ישראל, ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, כ- 90 תלמידי כיתות ד' מבית הספר "האיריסים" בכרמיאל, מוריהם והראל גוטפריינד, מנהל החווה החקלאית, ששתלו יחדיו מאות גיאופיטים- פקעות של פרחי חצבים, רקפות, עיריות, כלניות, כרכומים ועוד, בתוואי רכבת כרמיאל החדשה, שיפרחו בקרוב.

העתקות הגיאופיטים החלו טרם תחילת ביצוע העבודות להקמת הרכבת, בהן הועברו בקפידה אלפי גיאופיטיםשנשתלו ונשמרו במשתלות ובגנים הלאומיים בשיתוף רשות הטבע והגניםעד לסיום עבודות התשתית.

בימים אלו, עם התקדמות הפרויקט ותחילת עונת החורף, החלו בהשבת הגיאופיטים בשיתוף תלמידי כרמיאל, חזרה לתוואי הרכבת החדשה, בתהליך הכולל חשיפת הגיאופיטים בשטחים בהם נשמרו, ניקוי והעברה לשתילה.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ אומר: "פרויקט השבת גיאופיטים לטבע הינו פרויקט חינוכי מבורך, המחבר את דור העתיד של כרמיאל הן לשימור הטבע והן להתפתחות תשתיות התחבורה באזור. לצד עבודות התשתית העצומות להקמת מסילת הרכבת, של חברת נתיבי ישראל, מתבצעות פעולות לשימור הטבעוהנוף, כולל הסדרה ושיקום הנחלים החוצים את תוואי הרכבת, העתקה ושימור של מאות עצים ואלפי גיאופיטים".

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר ציין כי, חלום הרכבת לכרמיאל הופך למציאות "התרגשתי מאוד לנסוע לאורך תוואי המסילה ולשתול פקעות גיאופיטים עם ילדי העיר לצד המסלול. יחד אנחנו מקדמים ומפריחים את הגליל".

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון בירכה על השיתוף החשוב של התלמידים בהשבת גיאופיטים לתוואי הרכבת.

בימים אלו נמצאות העבודות בעיצומן לאורך תוואי הרכבת, עד כה הונחה מסילה כפולה באורך של כ-12 ק"מ. במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה, באורך של כ- 23 ק"מ, שתחבר בין כרמיאל למסילת החוף בנעמן. הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל ומנהרות הרכבת "גילון" באורך 4.6 ק"מ.