סיעת 'יש עתיד' יחד עם סגן ראש עירית חיפה קיימה היום ישיבת סיעה מיוחדת על רקע פרסוo הממצאים המדאיגים על רמות הזיהום בעיר חיפה והפגיעה בילדים. במהלכה הודיעו חברי הסיעה כי יקדמו יחד עם נציגי העיר חיפה הצעת חוק להורדת רמות הזיהום בחיפה ובסביבותיה/ לפיד:"יש רגעים שהמדינה צריכה לעצור כל מה שהיא עושה, מפני ש 600,000 איש, תושבי חיפה וסביבותיה נמצאים עכשיו ברגע זה בסכנה. אנחנו לא יכולים להגיע למצב שילדים יהיו חולים במדינה הזו כדי שבעלי הון יוכלו להתעשר. " סגן ראש עיריית חיפה, שי אבוחצירה:." אנחנו תושבי חיפה נמאס לנו להתעורר כל בוקר ולראות עוד כתבה, עור מחקר, עוד סקר, כל פעם זה משהו חדש. אנחנו כבר לא יכולים לחיות ככה. הגיע הזמן שהממשלה תיקח על עצמה את האחריות, תגיע לעיר חיפה, תטפל במשבר הזה מקרוב"

כלים
סיעת 'יש עתיד' יחד עם סגן ראש עירית חיפה קיימה היום ישיבת סיעה מיוחדת
סיעת 'יש עתיד' יחד עם סגן ראש עירית חיפה קיימה היום ישיבת סיעה מיוחדת

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד התייחס הערב לממצאי הזיהום והתחלואה שנחשפו באזור מפרץ חיפה: "יש רגעים שהמדינה צריכה לעצור כל מה שהיא עושה, מפני ש 600,000 איש נמצאים עכשיו ברגע זה בסכנה. סכנה אמיתית להם, לילדיהם, לראותיהם, למוחם, לחייהם. יושב לצידי פה שי אבוחצירה, סגן ראש עיריית חיפה, מטעם "יש עתיד" גם אבא לילדה קטנה. יושבת משמאלי יעל גרמן שכשרת הבריאות הזמינה את הסקר שזעזע היום את כל המדינה. מפני שאנחנו לא יכולים להגיע למצב שילדים יהיו חולים במדינה הזאת כדי שבעלי הון יוכלו להתעשר. אנחנו לא יכולים להגיע למצב שילדים יהיו חולים במדינה הזאת מפני שפקידים אינם עושים את עבודתם. יש עתיד תגיש הצעת חוק אגרסיבית להורדת רמות הזיהום בחיפה ובסביבותיה. את הרחבת בז"ן צריך לעצור מיידית עד שיתבררו כל הנתונים, מפני שאנחנו לא מוכנים שזה יהיה על חשבון בריאותם של ילדים קטנים".

ח"כ יעל גרמן:"במשך שנים אנחנו שומעים שהכול בסדר. בודקים שם את רמות הזיהום ואומרים שהכול לפי התקן, אבל הפלא ופלא התקן בסדר, אבל רמת התחלואה עולה ב 25 אחוז מרמת התחלואה בכל הארץ, לא די בכך אז אנחנו רואים עכשיו בחלק מהתוצאות, הלא סופיות, של הסקר מדבר על דבר נורא, על כך שהיקף הראש הוא יותר קטן ומי יודע איזה עוד השפעות נוראיות יש לזיהום הזה. המסקנה היא כנראה שכל הבדיקות לא שוות. כנראה שהתקנים שבהם מודדים את הזיהום במפרץ חיפה הם לא התקנים הנכונים, או שלא מודדים את הזיהומים הנכונים. משהו צריך להשתנות"

סגן ראש עיריית חיפה, שי אבוחצירה: "הגעתי לפה היום לא רק בתור סגן ראש העיר של חיפה, אלא קודם כל כאבא לליה בת שנה וחודשיים. אנחנו תושבי חיפה נמאס לנו להתעורר כל בוקר ולראות עוד כתבה, עור מחקר, עוד סקר, כל פעם זה משהו חדש. יום אחד זה סרטן, יום אחד זה פגיעה בעוברים שלנו, יום אחד זה פגיעה בהורים שלנו, אנחנו כבר לא יכולים לחיות ככה. אנחנו כבר לא יכולים לראות את הנוף הזה כל בוקר מחוץ לבית. הגיע הזמן שהממשלה תיקח על עצמה את האחריות, תגיע לעיר חיפה, תטפל במשבר הזה מקרוב, לא תעמוד מאחור ותיתן לראש העיר או לראשי הערים בסביבה להתעסק במשבר הזה. זה משבר של מדינה שלמה. זה משבר של כלל התושבים ואנחנו צריכים את הממשלה וכמובן את סיעת "יש עתיד" מאחורינו"