הסאגה נמשכת: לאחר שהוזמנה חברת ונקו להתארח בפסטיבל שאון החורף שמופק וממומן על ידי עיריית ירושלים החלו לחצים על העירייה מצד הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול לפסול את ההרצאה של חברת ונקו, התומכת בליגליזצייה של קנאביס

כלים
אייל אקרמן, מנכ"ל ונקו (צילום: חברת ונקו)
אייל אקרמן, מנכ"ל ונקו (צילום: חברת ונקו)

היום הודיעו מפיקי הפסטיבל כי ההרצאה של ונקו בפסטיבל תתבטל ולא תצא לפועל הם נימקו את החלטתם וכתבו: "לאור הכתבות בתקשורת שהמחישו כי הארגון משתמש בהרצאה לקידום מטרותיו בתחום אנו מוציאים לנכון לבטל את ההרצאה בתאריך 29.2.16".

יש לציין כי עד לרגעים אלה באתר הרשמי של הפסטיבל מופיע כי חברת ונקו כן תגיע להרצאה ואף מודגש כי הנושא בו תעסוק ונקו יהיה "סטארטאפ חברתי לקידום לגליזציה".

מחברת ונקו נמסר: "צר לנו שעיריית ירושלים התקפלה מול הרשות למלחמה בסמים ובחרה לאמץ קו אפל של סתימת פיות והשתקת דעות. עוד כשהוזמנו היה ברור מי אנחנו ומהם מטרות החברה שלנו וההתקפלות הזאת נובעת בעניינו מפחד להתמודד אל מול הדעות הקדומות והמערכות הכוחניות".

ונקו הדגישו כי הם מבחינתם ממשיכים להגיע בכל מקרה להרצאה בעיר בתאריך שנקבע ומסרו: "ההחלטה לא תרתיע אותנו, ישנם מליון צרכני קנאביס לפחות ורוב בציבור שמאס ברדיפת צרכני הקנאביס. זכותו של הציבור לשמוע על הקונספט החדשני והייחודי שלנו לחולל שינוי בתחום ועל כן אנחנו נגיע להרצאה בתאריך האמור עם תמיכת העירייה או בלעדיה. כעת, כשהעירייה לא תומכת, נאלץ למצוא מתחם בעצמנו ולערוך בו את ההרצאה כמתוכנן באופן עצמאי".