תביעה: באיכילוב לא זיהו מצוקה עוברית – למרות סימנים בולטים, והעוברית מתה ברחם אמה בעת הלידה. חרף מות העוברית שלחו הרופאים את האישה לניתוח קיסרי. בני הזוג תובעים מיליונים

כלים

עו"ד רן שפירא האישה, בשליש האחרון להריונה, הגיעה למיון באיכילוב ואושפזה למעקב במחלקה להריון בסיכון, לאחר שהתלוננה על תחושות גרד בגפיים. בדיקות אותן ערך הצוות הרפואי איבחנו עליה באנזימי הכבד בדמה.

לדברי עו"ד רן שפירא, המייצג את בני הזוג – תחושת גרד בגפיים ועליה באנזימי הכבד הם תסמינים ידועים מאד לתסמונת המחייבת ניטור צמוד, תוך תשומת לב מתמדת למצב העובר, ובמידת הצורך הקדמת הלידה.

על פי התביעה, חרף הסימנים הבולטים הללו, צוות בית החולים לא הורה על ניטור צמוד, ומכך גם לא דאג למצב העוברית ולמצוקתה, אלא הסתפק במתן הוראה לניטור בשעות הערב, ניטור אשר רישומיו אבדו.

למעשה, משעות הערב, לא נעשה לאישה כל ניטור ולא היתה עליה כל השגחה או בדיקה על אף המתחייב במצבה כאמור. פרט לרישום בודד בדו"ח המחלקה משעה 4:05 לפנות בוקר, כי האישה "נראתה ישנה ללא תלונות" לא נרשם דבר.

בבוקר שלמחרת ולאחר שהתלוננה שאינה מרגישה את העוברית אובחן כי העוברית נפטרה ברחם. במצב זה, על אף שכבר אובחנה פטירתה, הורה הצוות הרפואי, מסיבה לא ברורה, על ביצוע ניתוח קיסרי דחוף.

לדברי עו"ד רן שפירא, נוכח מותה של העוברית, ביצוע הניתוח הקיסרי לא היה הכרחי, פגע בגופה של האישה, וסיכן את חייה לשווא.

פרופ' אלכסנדר נרי, מומחה במיילדות וגניקולוגיה קבע בחוות דעתו כי מותה של העוברית יכול היה להימנע אלמלא התנהלות בית החולים, אשר חרג מכל פרקטיקה של טיפול רפואי סביר.

.לאחרונה, הגיש עו"ד רן שפירא תביעה לפיצויים בשם בני הזוג – בסך 2.5 מיליון שקלים, נגד בית החולים איכילוב והצוות הרפואי שלו. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב