לפיד:" הדבר הזה מצביע על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי. זה לא היה קורה פעם. לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: " מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן"
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: " מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, השתתף הבוקר באירוע שבת תרבות בנוה מונוסון בהנחייתו של אבי בטלהיים. לפיד התייחס לאוליטמטום הצרפתי להכיר באופן חד צדדי במדינה פלסטינית במידה שלא תתקיים ועידת שלום אזורית:

"מדינת ישראל לא תלך תחת איומים למשא ומתן. לא יגררו אותנו באיומים לשולחן המשא ומתן. מדינות סוברניות לא מקבלות את זה. צריך ללכת בתנאים שלנו, בקצב שלנו מתוך ההבנה שלנו שאנחנו לא רוצים ואסור לנו ולהגיע למצב שבו ננסה לבלוע אל קרבנו 3.5 מיליון פלסטינים, אבל לא כך.

לא באיומים יגררו אותנו. הדבר הזה עליו זה מצביע זה על ההידרדרות החמורה של מעמדנו הבינלאומי. זה לא היה קורה פעם. לא היה קורה פעם שחברה במועצת הביטחון של האו"ם מודיעה שהיא תכיר חד צדדית בפלסטינים בלי לשאול אותנו לפני כן. לא היה קורה פעם שהמכס האמריקאי היה מצטרף לסימון מוצרים. לא היה קורה פעם שהאיחוד האירופי מסמן מוצרים מישראל כולל מרמת הגולן שבה לא חי אפילו פלסטיני אחד.

יש פה הפקרה של הזירה הבינלאומית. אנשים לא תמיד עושים את ההקשר, אבל הזירה הבינלאומית בסופו של דבר מתרגמת את עצמה לביטחון הלאומי. שטס מעל נווה מונסון מסוק אפאצ'י בדרך לעזה צריך לזכור שיש סיבה למה יש אותו ולצד השני אין. יש סיבה שהגרמנים מוכרים לנו צוללות דולפין עם יכולות אסטרטגיות ולצד השני לא.

עד כדי כך הגיעה ההידרדרות כי בתקופה שבה מעמדה הבינלאומי של ישראל הוא הגרוע ביותר בכל הזמנים אין שר חוץ. ההסברה הישראלית מפוצלת לחמישה משרדים שאף אחד מהם לא יודע מה השני עושה, ואומרים אנחנו לא נדבר עם כל מי שידבר נגדנו, זה ממש התנהלות מופקרת בזירה הבינלאומית. אנחנו צריכים לנהל מדינות בינלאומית וזה משקף את עצמו בביטחון הלאומי.

בהמשך התייחס לפיד לניסיון של מירי רגב לעשות ספין נוסף בנושא מימון של תרבות:

לפיד: "בוא ניקח את האירוע האחרון רק בשביל שתדעו, החוק שעליו היא רוצה לעשות קיים. יש חוק כזה. יש חקיקה שמאפשרת לשר אוצר להחליט על על המימון של תיאטראות, מופעים וזה בסדר. מדינה רשאית להגיד אני רוצה לוודא לאן הולך הכסף של אזרחיה. שהיה בחיפה בתאטרון קטן שעשה הצגה שמבוססת על זיכרונותיו הנוגעים ללב של מחבל שרצח חייל ישראלי, אני לא חשבתי לממן אותו.

במסגרת חופש הביטוי מותר להם כמובן להופיע ולהגיד מה שהם רוצים. אני לא רוצה שכספי המיסים שלי יממנו דברים כאלה. מה שקרה פה זה שיש יוזמה שנקראת "הליכודיאדה" באילת ולפני "הליכודיאדה" צריך לחולל איזה מהומה כדי "שהליכודיאדה" תהיה משעשעת.

אז מכנסים את ועדת החינוך של הכנסת מצהירים בקול רם על חוק שכבר קיים וגורמים נזק אדיר, אדיר, לדימוי הבינלאומי שלנו ונוסעים לליכודיאדה. זה לא התנהלות של ממשלה, זה חוסר אחריות לאומי. כל שגריר של מדינת ישראל בחו"ל תפס את שערותיו בידיו ואמר אוי ואבוי איך אני מסביר את זה עכשיו לעיתונאים, תחנות רדיו, תחנות טלווייזיה למשרד החוץ אם ישאלו אותי. זה התנהלות ששמה אותי לפני המדינה. ואני פטריוט ישראלי וכשמישהו שם את האינטרסים שלו לפני המדינה אני מודאג, חרד וכועס."