ח"כ דב חנין פנה הבוקר ליועמ"ש לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ארגון "אם תרצו" בחשד להסתה בגין קמפיין השתולים. לדבריו חנין: "הקמפיין יצר סכנה ממשית וברורה לאלימות קשה. גם נוכח תוצאותיו המסוכנות, אם תרצו בחרו להחריף אותו ופרסמו שמותיהם של אישי רוח ואמנים מוכרים כשתולים ובוגדים מה שעשוי להפכם למטרה לאלימות מכוונת. עצימת עיניים במצב המסוכן שנוצר איננה יכולה להתיישב עוד עם החוק ופרשנותו המקובלת בעניין הסתה"

ח"כ דב חנין פונה ליועמ"ש לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד "אם תרצו" בשל הסתה
ח"כ דב חנין פונה ליועמ"ש לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד "אם תרצו" בשל הסתה

מתוך המכתב: "אבקשך בזאת להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית כנגד הארגון המכונה "אם תרצו" בגין הסתה חמורה כנגד אישי רוח, אמנים, ופעילים המתנגדים לעמדותיהם. בתקופה האחרונה יזמו אנשי "אם תרצו" קמפיין מסית תחת הכותרת "השתולים". הקמפיין הציג פעילים בארגוני זכויות אדם כשתולים של מדינות זרות, וסימן אותם כאחראים לרצח אזרחים וכבוגדים באינטרס הלאומי.

בחינת תוצאותיו של הקמפיין מלמדת כי הוא יצר סכנה ממשית וברורה לאלימות קשה כנגד קורבנותיו. על כך מעידות התגובות לקמפיין, ובין השאר גם ברשתות החברתיות. בהמשך אף פורסם כי נעצר בתל אביב אדם וברשותו סכין שהתכוון להתנקש במשתתפי הפגנת התמיכה בארגון "שוברים שתיקה" שנערכה בתל אביב.

אולם, גם נוכח התוצאות המסוכנות של הקמפיין שלהם, אם תרצו בחרו להחריף אותו ולהקצין אותו יותר. אתמול הם פתחו בקמפיין שתולים נוסף המכוון כנגד רשימה מכובדת של אמני ישראל. מדובר באנשים מוכרים לציבור שסימונם כשתולים וכבוגדים עלול להופכם למטרה לאלימות מכוונת או מזדמנת. עצימת עיניים במצב המסוכן שנוצר איננה יכולה עוד להתיישב עם החוק ופרשנותו המקובלת בעניין הסתה. אשר על כן אבקשך להורות מיד בחקירה פלילית בגין הסתה כנגד יוזמי קמפיין ההסתה".