בפיתוח אפליקציות מושקעים 11 מיליארד דולר בשנה. הסטרטאפ הישראלי RapidAPI יצר פלטפורמה ראשונה מסוגה לפיתוח אפליקציות שחוסכת עד 70% מהעלויות

כלים

ברחבי העולם מפותחות מדי שנה 100 אלף אפליקציות בהשקעה מוערכת של 11 מיליארד דולר. חלק ניכר מהפיתוח מבוסס על פעולות אחידות וחוזרות כמו הזנת שם וסיסמה, שמירת מידע מהשימוש, משלוח הודעות ועוד. העלות העודפת של פיתוח פעולות החוזרות בכל פעם מחדש מתגלגלת לחברות המזמינות, מייקרת את ההוצאות ומעכבת את הפיתוח בזמן יקר שהוא לעיתים קריטי במרוץ להשקת האפליקציה.

הסטרטאפ הישראלי RapidAPI הוקם כדי לפוצץ את בועת האפליקציות. המערכת מוזילה את עלויות הפיתוח עד 70% בכך שהיא מציעה כלים נפוצים ובסיסיים כמוצר מוכן למי שמבקש לבנות אפליקציה. הפיתוחים ששולבו באפליקציות שונות אינם דורשים תחזוקה ומתעדכנים אוטומטית בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות.

פיתוח האפליקציות נעשה בעיקר בהודו ומזרח אירופה על בסיס כוח עבודה איכותי וזול, אולם גם במדינות אלו שכר העבודה הולך ועולה ומייקר את העלויות. חלק ממפתחי האפליקציות הן חברות בתחילת דרכן שעבורן העלות יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לבין גניזת הרעיון.

הסטרטאפ החדש מספק כלים מוכנים למגוון רחב של פעולות כולל העברת תשלומים, משלוח מיילים ומסרונים, הודעות פוש, אחסון מידע, הזנת שם וסיסמה, זיהוי משתמשים ועוד שיחד מהווים חלק משמעותי מעלות וזמן הפיתוח.