יו"ר ועדת השקיפות ח"כ סתיו שפיר שיגרה מכתב לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לחשוף בפני הועדה עותק של הגרסה החדשה לספר האזרחות, טיוטת התכנית לשינוי בסל התרבות ופירוט התמיכות בארגוני היהדות הפלורליסטית בתקציב משרדו. הפנייה נשלחה בעקבות הטענות של השר כי הדיווחים בתקשורת אודות פעילות המשרד הינם שקריים ואינם מבוססים עובדתית. כמו כן, הוועדה תקיים דיון בנושא ביום שני הקרוב

שר החינוך נפתלי בנט
שר החינוך נפתלי בנט

פנייתה זו של ח"כ שפיר נשלחה בעקבות הטענות של השר כי הדיווחים בתקשורת אודות פעילות המשרד הינם שקריים ואינם מבוססים עובדתית. שפיר קבעה כי הנושאים יובאו לדיון פתוח לציבור בוועדת השקיפות ביום שני הקרוב (1.02.2016) שם יוצגו הנתונים כפי שהם על ידי הגורמים האחראים לנושא.

ח"כ שפיר: "אם בנט מתכנן להפוך את ספר האזרחות למדריך לתלמידים כיצד להפוך למצביעי ״הבית היהודי״ - מגיע לציבור לדעת את זה לפני שהספר מחולק לתלמידים. אם בנט מתכוון לטשטש את הנסיבות לרצח רבין כדי לנקות את המגזר שהוא מייצג מהאחריות להסתה - מגיע למורים שיהיו אמונים על לימוד החומרים המסולפים האלה לדעת את זה. אם בנט מתכנן להחריב כל שמץ של ממלכתיות באמצעות פגיעה נוספת ושקרית בציבור הערבי בישראל מגיע להורים של כל תלמידי ישראל לדעת את זה. זכות הציבור לדעת, עכשיו ולא כשיהיה מאוחר מידי."

במכתבה כתבה שפיר: "לאחרונה פורסמו שורה של כתבות בתקשורת הנוגעות לפעילות שנויה במחלוקת של משרדך, מהם עולה חשש לפגיעה בערכי הדמוקרטיה והיהדות של מדינת ישראל. הפרסומים נגעו לרפורמה המתוכננת בסל התרבות ובלימוד יצירות, בגרסה המעודכנת של הספר באזרחות, ובהקפאת תמיכת המשרד בארגונים ליהדות פלורליסטית. שלושת הפרסומים הוכחשו על ידי השר, על אף שפורסמו ו\או נמסרו לתקשורת על-ידי עובדי משרד החינוך.

שפיר ממשיכה: "מדובר בנושאים חשובים לעתידנו, המעוררים, בצדק, דיון ציבורי רחב. ראוי שדיון זה יתקיים על בסיס מידע מהימן, ולא באמצעות הדלפות לתקשורת. הסתירות העולות מהדיווחים של השר לבין הדיווחים של פקידי משרדו עלולות להטעות את הציבור, מצב שאותו ניתן לפתור בקלות באמצעות חשיפת המידע האמיתי. כדי לבאר את הנושא ברמה ציבורית ומהותית, אבקשך להעביר לידי הוועדה את המידע המבוקש"