חולה אפליפסיה: "מעסיקיי כפו עלי עבודה מסוכנת – סירבו להעביר אותי תפקיד, והיכו אותי". ביה"ד לעבודה פסק פיצויי פיטורין נדיבים

כלים

עו"ד אלונה קודנקועובד חולה אפילפסיה, שעבד בחברת "אס הרכבות אלומיניום בע"מ", הציג למעסיקיו אישור מרופא תעסוקתי, אשר קבע כי אין להעסיקו בתפעול מכשירים מסוכנים ובעבודה בגובה רב.

לטענת העובד, מעסיקיו לא רק שהתעלמו מהאישור הרפואי – אלא הגדילו לעשות, ואחד מבעלי החברה תקף אותו פיזית וקילל אותו.

בתביעה שהגיש העובד לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עו"ד אלונה קודנקו נטען, כי המעסיקים דרשו מהעובד לחתום על מסמכים בעברית, שפה שאינו קורא, והוא סירב מחשש שטומנים לו פח. בתגובה, טען העובד, כי אחד מבעלי החברה תקף אותו והכה אותו.

כתוצאה מהאירוע התפטר העובד, והגיש תלונה למשטרה נגד התוקף. בתביעה שהגישה בשמו עו"ד קודנקו לבית הדין לעבודה, היא דרשה תשלום פיצויי פיטורין וזכויות עובד מלאות, בטענה כי במקרה זה דינו של העובד המתפטר - כמפוטר.

במסגרת התביעה תבע העובד גם תשלום על תקופת ההודעה המוקדמת על סיום עבודתו, וכן פיצויי פיטורין, גמל ופיצויים עבור עוגמת נפש. בתגובה הכחישה החברה את ההאשמות.

כבוד שופטת בית הדין לעבודה, רוית צדיק, שדנה במקרה, קבעה כי אמנם לא הוכח שהעובד נדרש לעבוד בעבודה מסוכנת, אך עדותו של העובד לגבי תקיפתו אמינה, ועל כן יש לראות בהתפטרותו כדין פיטורים.

השופטת פסקה כי על החברה לשלם לעובד סך של 42,703 שקלים, בתוספת ריבית והצמדה, ובנוסף שכ"ט עורך דין על סך 8,500 ₪.