פרופ' אביעד הכהן דקאן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, התייחס להחלטת היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין לסגור את התיקים בפרשת הרפז. במאמר שפרסם בעיתון ישראל היום כותב פרופ' הכהן: במישור הפלילי פרשת הרפז הולידה עכברונצ'יק מסריח. מסריח, אבל כשר פלילית - קבע היועמ"ש וינשטיין, שבניגוד למשטרה החליט שלא להחליט. גם הממצאים החמורים שהתגלו בפרשה זו במישור האתי והארגוני הביאו את היועץ להסתפק בקביעה שקצינים בכירים בצה"ל, ובראשם הרמטכ"ל אשכנזי, חטאו ב"התנהגות שאינה הולמת"

דקאן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מסביר כי חוק השיפוט הצבאי קובע מסלול מעין מקביל לחוק הפלילי הרגיל. הוא קובע כי "התנהגות שאינה הולמת" אינה רק עבירה אתית, אלא עבירה צבאית של ממש, שעונשה מאסר. "חייל בדרגת סמל או בדרגה גבוהה מזו, שהתנהג באופן שאינו הולם את דרגתו או את עמדתו בצבא, דינו - מאסר שנה", נכתב בחוק.

לדבריו, עבירת הסל של "התנהגות שאינה הולמת" היא מפלטם האחרון של תובעים שאין בידם די ראיות ברף הנדרש להרשעה פלילית, "מעבר לכל ספק סביר". במהלך השנים בתי הדין הצבאיים, השתמשו בהגדרה העמומה של העבירה להרשעות שונות. לדוגמה, קצין הורשע ב"התנהגות שאינה הולמת" כאשר לא עשה דבר למנוע התעללות של חיילים בפלשתיני שנעשתה לנגד עיניו. במקרה אחר הורשע בעבירה זו קצין שניצל את פקודיו לעשות עבורו עבודות פרטיות או שנטל מהם הלוואה שיצרה תלות בינו לבינם.

פרופ' אביעד הכהן מסיים וכותב כי "המקרים שהתגלו בדו"ח היועמ"ש על פרשת הרפז, הוסיפו פרקים חדשים, בזויים ומכוערים מאוד, לעבירה זו. אולי המעשים אינם פליליים - אבל סירחונם האתי והציבורי עולה השמימה, וריח צחנתם יישאר באוויר לעוד הרבה שנים".