קרולין לוקאס, חברת הפרלמנט הבריטי, הגישה הבוקר (שלישי) הצעה לסדר בפרלמנט בקריאה לסולידריות עם סרבנית הגיוס תאיר קמינר וסרבניות המצפון האחרות אשר מסרבות לשרת בצה"ל במחאה על מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים בשטחים.

תאיר קמינר
תאיר קמינר

תאיר קמינר, בת 19, בוגרת שנת שירות של תנועת הצופים בשדרות החליטה לסרב להתגייס לצה"ל וכעת מרצה עונש מאסר של 20 יום בכלא הצבאי. היא קוראת לממשלת ישראל לפתוח במו"מ מדיני ולקטוע את מעגל השנאה, הסבל והמלחמה.

לפני כניסתה לכלא אמרה: "שנה שלמה התנדבתי בשדרות, עבדתי עם ילדים החיים באזור של מלחמה, שגדלים במציאות קשה ואת ההשפעה שלה עליהם, ולמציאות הזו אני אומרת – די! שם החלטתי לסרב לשרת בצה"ל. הסירוב שלי נובע מרצון לתרום לחברה שלי ולהפוך אותה למקום טוב יותר. אני מוכנה לשלם מחיר אישי וללכת לכלא, כהצהרה ערכית ברורה וכדי לא לקחת חלק פעיל בעוולות ובמעגל השנאה בעזה ובשדרות".

הפגנה למען תאיר קמינר

בשבת הקרובה בשעה 12:00 תתקיים הפגנה מול כלא 4 בו שוהה תאיר. את ההפגנה מארגנת רשת "מסרבות" אשר מלווה את תאיר וסרבנים אחרים אשר צפויים לפרסם הצהרותיהם בשבועות הקרובים. הרשת מקבלת בשבועיים האחרונים מאות מכתבי תמיכה מכל רחבי העולם המביעים תמיכה בתאיר קמינר.

נגד הקבוצה הוגשה השבוע תלונה במשטרת ישראל בטענה שהיא מפיצה הסתה להשתמטות משירות צבאי. על כך השיבו ב"מסרבות" כי "אנו חותרות באופן לגיטימי וחוקי לשיח פתוח ודמוקרטי על סוגיית הכיבוש והשליטה הצבאית באוכלוסיה אזרחית, במסגרתו אנו קוראות לאנשים צעירים ולציבור הישראלי לחשוב על המשמעות הפוליטית של מעשיהם ולקחת אחריות מוסרית על החברה שבה אנו חיים. אין בדברינו הסתה או שידול לבצע מעשה בלתי חוקי. הגשת התלונה נגדנו היא עוד חוליה בשרשרת ההסתה נגד הפעילים והארגונים שוחרי השלום וזכויות האדם בישראל, והיא לא תעצור אותנו מלהמשיך ולתמוך בתאיר קמינר ובסרבניות נוספות."