לאחר שנים ארוכות של צילום, מגשים לנדסברג חלום ישן ומציג לראשונה תערוכה מצילומיו. בתערוכה תוצג סדרת תמונות מרהיבות שצילם לנדסברג בעשור האחרון במדינות ובתרבויות שונות ברחבי העולם. הצילומים מציגים אסתטיקה, ויופי ויזואלי מובהק ועשיר, דרך דיאלוג עם המקום והאנשים ותוך רחשי כבוד לנשואי הצילום

כלים
הר געש בקוסטה ריקה. צילום: אלכס לנדסברג
הר געש בקוסטה ריקה. צילום: אלכס לנדסברג

גלריית נמל יפו מציגה תערוכת צילום חדשה - "עובר אורח" - ובה צילומים של אלכס לנדסברג. לאחר שנים ארוכות של צילום מגשים לנדסברג חלום ישן ומציג לראשונה תערוכת צילומים מרהיבים, תמונות שצילם ברחבי העולם בעשור האחרון.

הצילומים משקפים יופי ויזואלי מובהק, פלטת צבעים עשירה ומגוונת, דרך דיאלוג עם המקום והאנשים ותוך רחשי כבוד לנשואי הצילום; בזוויות הצילום באה לידי ביטוי נקודת מבטו האישית, והחוש לאסתטיקה. אהבתו של לנדסברג לצילום נפרשת על פני כמה עשורים מאז היותו בן 13, כאשר קיבל לראשונה מצלמה מאביו, ברונו לנדסברג. "רציתי אופניים כמתנת בר מצווה, אבל אבי חשש מתאונות. קיבלתי את הדין ובמקום אופניים קיבלתי מצלמת זורקי 3 מפולין... מאז החל הרומן שלי עם המצלמה", הוא מספר.

התערוכה "עובר אורח" כוללת 34 צילומים ממדינות שונות בהן טייל ברחבי הגלובוס: קירגיסטן, ארגנטינה, הודו, בורמה, יפן וצרפת. ד"ר קציעה עלון, חוקרת ספרות ואומנות כתבה על התערוכה, "כל התמונות הן קפסולות של משמעות: מקום, זמן, פנים. בכל הצילומים שוררת קומפוזיציה מוקפדת, ופלטת צבעים שהיא תאווה לעין, גם כאשר הצילום הוא בשחור לבן".

בתמונות שצילם לנדסברג בנהר הגנגס בהודו, בולטת הצבעונית כמו במשיכת מכחול. המוני המאמינים, טובלים בנהר עם אמונתם, רצונותיהם ומאווייהם בהתאמה כמעט סימביוזית. בקירגיסטן לנדסברג צילם רוכבים מקומיים דוהרים על גבי סוסים פראיים, בעדשת המצלמה נתפס הרגע המותח של מאבק בין הרוכבים, מי ישרוד את הקרב במשחק "הפולו" המקומי. בצילומיו ביפן, לנדסברג שם דגש על הוויזואליות, והניגודיות בצבעים במראה המקומיים ובארכיטקטורה של המסורת, במרחב הציבורי.

אוצרת: דלית מרחב

תערוכת "עובר אורח" 5/2-13/2, גלריית נמל יפו - יפו

אירוע פתיחה: יום שישי 5/2 בשעה 12:00, רח' רציף העלייה השנייה 20, הכניסה חופשית

גלריית נמל יפו שוכנת במבנה עתיק לשימור בחלקו הצפוני של נמל יפו, בקו ראשון לים

תערוכת "עובר אורח" - 5/2-13/2

פתיחת התערוכה: אירוע צהריים, ביום שישי ה- 5/2, בשעה 12:00

גלריית נמל יפו, רח' רציף העלייה השנייה 20, נמל יפו

ימים ושעות פתיחה – מתכונת חורפית:

חמישי/ שישי / שבת: 12:00-16:00

- הכניסה חופשית -