טיילת הר שכניה מתחברת למנוף: הטיילת היפה של הר שכניה, שנבנתה בשנת 2002, הוארכה צפונה וחוברה עד אזור התעשייה של היישוב מנוף. התכנון בוצע ע"י אדריכלית הנוף חנה לבנה, שתכננה גם את החלק הראשון של הטיילת, תוך הקפדה ותשומת לב מיוחדת לפרטים וחומרי גמר, בשילוב רחבות מרוצפות באבן שכבות, סלעי ישיבה מקומיים מהשטח, מינימום עבודות עפר ושימור עצים ושיחים קיימים. הבחירה הזו תורמת להשתלבות של הטיילת בנוף ולצמצום ההשקיה והצורך בתחזוקה

לאורך הטיילת הוצבו פינות ישיבה, 5 מתקני כושר, משטחי גומי-שטח לתרגול יוגה ומתקנים לתירגול שווי משקל (מומלץ לילדים ומבוגרים). השביל נבנה כך שהוא מאפשר נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות ובקטע קצר בו השביל המרכזי משופע מידיי, נסלל קטע מקביל בצמוד לכביש, בשיפוע מתון יותר ומתאים לבעלי מוגבלויות.

בהמשך תיטע קק"ל עצי חורש טבעי שיצלו על כל הטיילת ויסומנו מרחקים כל 500 מטר החל משער שכניה-קורנית ועד החיבור לאזור התעשיה של מנוף. מזכירי שלושת הישובים על ההר - שכניה, מנוף וקורנית, ליוו את התכנון מהשלב הראשון של הבנת הצרכים ואפיון השביל ועד לשלבי הביצוע הסופיים.

במהלך התכנון עלו התלבטויות שונות כמו - האם נכון להקים מתקן תאורה לאורך הטיילת? מה היחס בין עלות הקמת המתקן, צריכת החשמל השוטפת, ועלויות התחזוקה של המתקן אל מול הצורך בהארת השביל בלילות? מה השפעת התאורה על הסביבה הטבעית והכפרית בה אנו נמצאים בהיבט של זיהום האור שאנו יוצרים במרחב הפתוח? בסוגיה זו הוחלט כי בשלב זה לא יוקם מתקן תאורה ובהמשך תיבדק אפשרות לשלב גופי תאורה סולארים.

היקף העלות לביצוע שלב ב' של הטיילת הסתכם בכ-1 מיליון ₪ מתקציב הקרן לשטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, מתרומה שגייסה קק"ל ותקציב עצמי של המועצה. בהמשך מתוכנן חיבור של הטיילת עם שביל אופניים/הולכי רגל עד לצומת עם כביש 784 (התכנון כבר בשלבים מתקדמים).