התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל תומכת במאבק המכללות הטכנולוגיות על עתידן ועל עתיד הלומדים בהן. לקראת שביתת האזהרה שתתקיים ביום ראשון הבא במכללות הטכנולוגיות, מבהירה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל כי הפגיעה בהנדסאים לעתיד ובמכללות חייבת להיעצר עכשיו. על הצעדים המשתמעים מתמיכת ההתאחדות במאבק תבוא הודעה בימים הקרובים

כלים

פורום המכללות הטכנולוגיות הודיע כי ביום א' 17.1 תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד ב-67 המכללות להנדסאות, שבהן לומדים עשרות אלפי סטודנטים. במקום הלימודים, תתקיים באותו יום בשעה 10:00 הפגנה מחוץ לישיבת הממשלה, במחאה על הפגיעה המתמשכת במכללות הטכנולוגיות ובלומדים בהן.

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מביעה תמיכה חד משמעית במאבקם של ההנדסאים לעתיד ושל המכללות הטכנולוגיות, שנמצאות תחת אחריות משרד הכלכלה ולא זוכות כמעט ליחס מצד רשויות המשרד או הממשלה, ברמה התקציבית, הארגונית והפדגוגית.

נכון לימים אלה, המשך שנת הלימודים במכללות הטכנולוגיות מוטל בספק בשל אי עמידת משרדי הממשלה בהסכמיםשנחתמו כבר לפני שנתיים עם המכללות, הלנת תקציביהן והזנחת הטיפול בזכויות הסטודנטים שבפיקוח משרד הכלכלה ובאחריותו.

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מצטרפת לקריאה לממשלת ישראל ליצור רפורמה מקיפה ארוכת טווח שתשווה בין התנאים של הסטודנטים ההנדסאים לאקדמאים. בנוסף, על אף המשא ומתן מול משרד האוצר והכלכלה, ההתאחדות מתייצבת לימין פורום המכללות הטכנולוגיות ומוחה על מה שנראה כהרס מכוון של המכללות מצד פקידים במשרד הכלכלה.

על הצעדים בשטח, המשתמעים מתמיכת ההתאחדות במאבק, תבוא הודעה בימים הקרובים. מצורפת למייל זה איגרת לסטודנטים ולסטודנטיות ששלחו ראשי פורום המכללות הטכנולוגיות, ובו הסבר על הסיבה לשביתת האזהרה.

דני כפרי, יו"ר אגודת הסטודנטים המכללה הטכנולוגית באר שבע, שהיא אגודת הסטודנטים היחידה במכללה טכנולוגית בישראל: השביתה היא עליית מדרגה הכרחית במאבק המשותף שלנו, הסטודנטים, ושל המכללות, למען תקצוב הוגן ולהשוואת תנאיהם וזכויותיהם של הסטודנטים ההנדסאים לאלו של חבריהם האקדמאים. במשך שנים רבות מדי מבטיחים שהשינוי המיוחל יגיע ואין אף שינוי בשטח. שלושה שרי כלכלה התחלפו ותמיד נושא החינוך הטכנולוגי מוזנח חרף ההבטחות היפות של הפוליטיקאים. אסור שהפגיעה הזו תימשך. העלייה הגדולה בשנות ה-90 הביאה הנדסאים רבים למשק הישראלי, אך כעת הם צפויים לפרוש לגמלאות והמשק עלול למצוא את עצמו תוך שנים ספורות במחסור קריטי בהנדסאים בעלי מקצוע בהיקף של אלפי משרות בכל התחומים, מהנדסאי מים ועד הנדסאי מכונות והנדסאי הגרעין.

רם שפע, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: המשבר החריף במכללות הטכנולוגיות הפך לבלתי אפשרי. זה כבר לא משבר, אלא שבר מוחלט. גרירת הרגליים של משרדי הממשלה בנושא צריכה להיפסק עכשיו, לא רק לטובת כל הגורמים המעורבים ולטובת המשק כולו, אלא גם למען הצדק שראוי שייעשה לתיקון העוול ההיסטורי והפגיעה הבלתי נסבלת בהנדסאים ובמכללות הטכנולוגיות.