איזה אינטרסים עומדים מאחורי מתווה הגז? מי (לא) דואג לפריפריה ואיך מנשלים אותנו מאוצרות הטבע ששייכים לכולנו? הסטודנטים של שנקר מביטים למציאות הישראלית בלבן של העין ומזמינים אתכם ליום עיון על הסוגיות הבוערות של הון, שלטון ועתיד המדינה

כלים
מכללת שנקר
מכללת שנקר

יום עיון "אחרת אין לי ארץ" יתקיים ביום ה', ה-14.01.16, בין השעות 17:00-14:00, באודיטוריום 2000 בבניין מיטשל (ידע-עם 8, רמת-גן)

פתוח לציבור

על סדר היום:

ראובן אברג'יל (הפנתרים השחורים) // מצב תושבי הפריפריה והשכונות

אורלי בר-לב (פעילה חברתית) // המאבק בשוד הגז

רונית אלדובי (תושבת גבעת עמל) // פינוי תושבי גבעת עמל מבתיהם

גילי סופר (מלונאי תושב ערד) // המאבק נגד שוד אוצרות הטבע וסיכון העיר ערד

רפי רותם (חושף שחיתויות) // מאבק בשחיתויות במגזר הציבורי

יום העיון הוא פרי יוזמה עצמאית של סטודנטים מהמחלקות לאמנות רב-תחומית ולעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר, הלומדים יחדיו בקורס החברתי והרב-תחומי "אי-אמנות". בהנחיית אביטל גבע וחן שפירא הם מתנסים בלמידה, בחקר, ובפעולות מעשיות של אמנות מעורבת-חברתית באתרים שונים בפריפריה, תוך עיסוק בעקרונות של שיתוף ושיתופיות.

בליבו של קורס "אי-אמנות" עומדים ערכים של מודעות ומחויבות חברתיים, כשהסטודנטים מתבקשים לנקוט עמדה על/אל המציאות באמצעות פעולות מבפנים החוצה - בתוך איזורי אי-נוחות, במרחבים של מורכבות, שוליות, אי-ודאות, היעדר השקעות ואי-יציבות חברתית - תוך יצירת דיאלוג, הדדיות וכינון שיתופי פעולה עם הקהילה, תושבי המקום והסביבה.

יום העיון "אחרת אין לי ארץ" יתקיים ביום חמישי, ה-14.01.16, בין השעות 17:00-14:00, באודיטוריום 2000 בבניין מיטשל (ידע-עם 8, רמת-גן)