התייחסות יו"ר ההסתדרות להחלטת האוצר לקבל את המלצותיו ולמנוע פגיעה בכספי קרנות הפנסיה החדשות - יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מברך על הפעילות המשותפת להגנת כספי הפנסיונרים. שוב הוכח שפעילות משותפת יכולה להביא לתוצאות למען צמצום פערים והגנה על אוכלוסיות חלשות, ושדאגה לגמלאים עומדת בראש סדר העדיפויות"

כלים
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור, דוברות ההסתדרות

במהלך חודש יולי האחרון פרסם אגף שוק ההון באוצר כי בכוונתו לתקן את חוזר הפנסיה לניהול הקרנות החדשות, באופן שהיה עלול להשפיע קשות על עתיד החוסכים בישראל ולפגוע אנושות בהם ובחסכונותיהם. יישום התיקון היה מביא להפחתה מצטברת של כ-40% בחסכונות ולהגברת התנודתיות והסיכון בכספי הפנסיונרים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי ככל שייפגעו כספי הפנסיה וייושם התיקון תכריז ההסתדרות סכסוך עבודה כללי במשק. זאת, מתוך ראייה רחבה על החברה הישראלית ודאגה לעתיד החוסכים והגמלאים במדינת ישראל.

בהמשך לדיונים שנערכו בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות סוכם מתווה להבטחת כספי הפנסיות. בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן אינטנסיבי בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן; מנכ"ל האוצר שי באבד ויו"ר אגף הפנסיה, הביטוח ושוק ההון בהסתדרות מיה פרי-אלתרמן, בסיומו הודיע האוצר כי התקבלה הצעת ההסתדרות לשינויים הנוגעים לאופן הקצאת האג"ח המיועדות, כך שלא ייפגעו הפנסיות ותוך הבטחת יציבות וודאות לכספי הפנסיונרים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום: "אני מברך על הפעילות המשותפת להגנת כספי הפנסיונרים. שוב הוכח שפעילות משותפת יכולה להביא לתוצאות למען צמצום פערים והגנה על אוכלוסיות חלשות, ושדאגה לגמלאים עומדת בראש סדר העדיפויות".