מבחן בוזגלו בביטוח? חב' הביטוח טענה לפיצוי מופחת: "לא סביר שהצעירה הייתה מגיעה לשכר הממוצע במשק". ביהמ"ש פסק פיצויים על סך כחצי מיליון ₪

כלים

נופר בוזגלו, התנגשה לפני כארבע שנים בעץ עם רכבה, כשהיתה בת 18. היא נחבלה בראשה ובצווארה, והחלה סובלת מנכות קלה. בוזגלו זכתה לאחרונה בכחצי מיליון שקלים פיצויים מחברת ביטוח הפניקס שביטחה את רכבה בביטוח חובה – לאחר מאבק משפטי.

עו"ד איתן פרגו ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות', אשר ייצג את הצעירה מול הפניקס, טען שחרף נכותה הקלה יחסית, ששיעורה הועמד על 14.5% - היא לא תוכל לעבוד לעולם מול מחשב, לא תוכל לשאת משאות, ויכולת ההשתכרות שלה תיפגע באופן משמעותי. בתביעה אותה הגיש עו"ד פרגו, הוא דרש פיצויים מהפניקס עבור כל שנות העבודה העתידיות של הצעירה, עד גיל 67 – עד גובה השכר הממוצע במשק.

חברת הפניקס טענה מנגד, שעל פי נתוניה של הצעירה, אין מקום להניח שהיא היתה משתכרת בגובה השכר הממוצע במשק, לולא התאונה, ולכל היותר יש לפצותה בסכום גלובלי.

"טענת חברת הפניקס מקוממת" אומר עו"ד פרגו. "אין לי מושג על פי אילו נתונים הסתמכה חב' הביטוח בקובעה, שיכולת ההשתכרות של התובעת נופלת מהשתכרותו של הישראלי הממוצע".

לדברי עו"ד פרגו, לפניקס הוצעה פשרה הנמוכה ב-130 אלף שקל מהפיצוי שהתקבל לבסוף – אך חברת הביטוח דחתה את הפשרה, והעדיפה לחכות להכרעת בית המשפט.

כבוד השופטת יעל הניג מביהמ"ש השלום בתל אביב, שדנה בתיק, קיבלה בימים אלה את עמדת עו"ד פרגו, ופסקה שעל הפניקס לשלם לתובעת הפרשי השתכרות עתידיים, וכן החזר הוצאות רפואיות לעבר ולעתידעל סך כחצי מיליון שקלים.