לאחר תקופה בה נדחו מבצעים רבים במגזר הערבי לאור המצב הבטחוני, חזרו חוקרי מס הכנסה ירושלים לבצע ביקורות ניהול ספרים והפעם – ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, בליווי גורמי בטחון.

במהלך המבצע נתפסו מספר בעלי עסקים שהעלימו הכנסות, ביניהם בעל חנות תכשיטים ומינימרקט. בנוסף להם, נתפס ונעצר מג'יד אבו צביח, בעל חנות לממכר פיג'מות וטקסטיל, המתגורר מעל חנותו שברחוב הגיא לאחר שעל פי החשד – העלים הכנסות בגובה מאות אלפי שקלים.

אבו צביח הגיש דוחות שנתיים תקינים לכאורה למס הכנסה במהלך פעילות העסק, אך בביקורם של החוקרים מצאו מסמכים המעידים על קניות סחורה בהיקפים גדולים שלא נרשמו בספרי העסק. על פי החשד, הראיות לביצוע רכישה סחורה שלא נרשמה – מלמדות על הכנסות שלא נרשמו כתוצאה ממכירת סחורה זו.

אבו צביח נחקר וסירב לגלות את שם הספק של הסחורה שהתיעוד לה נמצא במהלך החיפוש ואילו יועץ המס שלו, שהוזמן לתת עדות, מסר כי אינו מכיר את כרטיסי הקניות שנתפסו בעסק ועל כן, לא רשם אותם בספרי החשבונות של העסק.

כב' השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים אישר את הסכמת הצדדים לשחרורו בערבות של החשוד, והחקירה בעניינו תימשך. ברשות המסים מבהירים כי האכיפה במגזר הערבי בעיר ירושלים וסביבתה תימשך כרגיל.