לפיד התייחס הבוקר באירוע שבתרבות ברמת גן לפיגוע אמש בת"א: הפיגוע אתמול בת"א הוא תוצר של העובדה כי כיום כל אחד יכול ללכת ולקנות נשק בלתי חוקי בכל מיני מקומות בארץ כמו שהוא קונה גרעינים במכולת. מסתובבות כמויות אדירות של נשק בלתי חוקי במגזר הערבי והגיע הזמן להתחיל לטפל בזה אי אפשר להמשיך להזניח את זה. מדינת ישראל צריכה לחבק ולחזק את כוחות הבטחון, שוטרים וחיילים שהיו פרוסים כל הלילה ברחובות.

ח"כ יאיר לפיד
ח"כ יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום בצהריים (2.1.15) באירוע שבתרבות ברמת גן בהנחיית אבי בטלהיים. לפיד התייחס לפיגוע אמש בתל אביב ואמר כי הוא מעלה זרקור על בעיה רצינית שקיימת של נשקים בלתי חוקיים בכמויות עצומות שמסתובבים במגזר הערבי ואמר כי זו בעיה שחייבים לטפל בה בדחיפות. כמו כן התייחס לפיד לירי הרקטות מעזה ואמר כי תושבי עוטף עזה צריכים לדעת שמדינת ישראל עומדת מאחוריהם וכי יש להגיב בעוצמה על כל ירי לעבר ישראל כדי להבהיר לחמאס שהוא לא יכול להסתתר מאחורי ארגונים קיקיונים ושישראל תגיב בעוצמה על כל ירי לתחומה.

בפתח דבריו התייחס לפיד לפיגוע הטרור שאירע אמש בתל אביב ואמר כי חייבים לטפל בנשק הבלתי חוקי שמסתובב במגזר הערבי:"אנחנו צריכים לחבק ולחזק מכאן את כוחות הבטחון שוטרים וחיילים שהיו פרוסים כל הלילה ברחובות. צריך לטפל בבעיה של הנשק במגזר הערבי. מסתובבות כמויות אדירות של נשק. את מערכת אכיפת החוק לא צריך להגדיל צריך להכפיל."

"יחד עם השר לבטחון פנים לשעבר התחלנו בזמנו מהלך גדול שלנקודות שיטור עירוניות בין השאר במגזר הערבי שחלק מהמטרה הייתה לאסוף נשק בלתי חוקי שמסתובב שם. מסתובבות כמויות אדירות של נשק בלתי חוקי והגיע הזמן להתחיל לטפל בזה אי אפשר להמשיך להזניח את זה. הרי האירוע שקרה אתמול הוא תוצר של העובדה שאפשר לקנות בכל מיני מקומות בארץנשקים כמו שהולכים לקנות גרעינים במכולות."

בעקבות ירי הרקטות הלילה מעזה לעבר ישראל שב והדגיש לפיד כי יש להגיב בעוצמה בלתי מידתית כל נסיון של חמאס לירות לעבר ישראל ואמר:"צריך להגיב בעוצמה לא מידתית. כבר שלושה שבועות רצוף שיורים מעזה, וכל פעם למזלנו קורה נס ואין נפגעים אבל אי אפשר להמשיך עם זה. אנחנו צריכים להבהיר לחמאס שהוא הריבון בעזה ולכן הוא האחראי לירי ושהם לא יכולים להמשיך להסתתר מאחורי כל מיני ארגונים קיקיונים. חמאס צריך לדעת שאנחנו נגיב בעוצמה על כל ירי לעבר ישראל. תושבי עוטף עזה צריכים לדעת שמדינת ישראל עומדת מאחוריהם."