בעקבות השלגים שצפויים לרדת בהרי הצפון ובמקומות הגבוהים ועלולים לגרום לחסימות של כבישים, רופאי מד"א רכובים על ג'יפים מיחידת המתנדבים יגיעו בהתאם למצבו הרפואי של החולה ישירות לביתו ויעניקו טיפול רפואי במקום * שר הבריאות הרב יעקב ליצמן פנה למנכ"ל מד"א אלי בין וביקש לוודא כי כל אדם נזקק יזכה למענה רפואי

כלים

בשגרה כל אדם יודע שכאשר הוא חש ברע עליו לפנות לטיפול רפואי. אבל מה עושים כאשר ברחובות נערם שלג שמקשה מאוד על התנועה ואין אפשרות להגיע למרפאה?

כדי לוודא כי כלל התושבים בערים בהם צפוי להיערם השלג בסוף השבוע הקרוב יזכו לטיפול רפואי הולם גם במקרים שאינם דחופים ושאין בהם צורך בפינוי דחוף לבית החולים, ובעקבות פנייתו של שר הבריאות, הנחה מנכ"ל מד"א אלי בין כי רופאים יצטרפו לצוותי החירום על ג'יפים מיחידת המתנדבים של מד"א ויעניקו שירות "עד הבית".

בכל צורך רפואי יש להתקשר למוקד המבצעי של מד"א בקו החירום 101, ועפ"י הצורך החובשים והפאראמדיקים במוקד יזניקו את הצוות הרפואי הנדרש.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "צוותי מד"א ערוכים ומוכנים בכוננות גבוהה לקראת מזג האוויר הסוער הפוקד את אזורנו. על מנת לוודא שכל אזרח יקבל טיפול רפואי הולם, הן במקרים דחופים והן במקרים בהם יש צורך בביקור רופא בבית, הנחתי את כוחות מד"א להיערך מבעוד-מועד ולהעמיד לרשות הציבור גם שירות "עד הבית" של רופאי מד"א שיוכלו להעניק מענה במקרים בהם החולה לא נזקק לפינוי. אני חוזר ופונה לציבור להישמע להמלצות מד"א שפורסמו בתקשורת ולהנחיות משטרת ישראל והרשויות על מנת שנעבור את סוף השבוע המושלג והסוער ללא פגיעות בנפש".